۰ نفر

با تصویب مجلس مقرر شد؛

تخصیص ۲۲۰۰میلیارد تومان حق بیمه به رانندگان حمل و نقل عمومی

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 333751
تخصیص ۲۲۰۰میلیارد تومان حق بیمه به رانندگان حمل و نقل عمومی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که ۲۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان حق بیمه سهم دولت کلیه رانندگان حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و جهت تامین شورای نگهبان در مصوبه‌ای بانک مرکزی را موظف کردند حداقل ۵۰ درصد سود سهام و مالیات علی‌الحساب پیش‌بینی شده در پیوست شماره ۳ این قانون را تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری پرداخت کند و براساس عملکرد مطابق مفاد ماده چهار قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ تسویه کند. این بند که با ۱۵۹ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر به تصویب رسید، بانک مرکزی را مشمول واریز مالیات علی‌الحساب و سود سهام بودجه مصوب به صورت یک دوازدهم در ماه می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین با ۱۹۴ رای موافق و ۱۰ رای مخالف از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر بندی را به تصویب رساندند که براساس آن به سازمان برنامه و بودجه کشور اجازه داده می‌شود از محل منابع جدول تبصره ۱۴ نسبت به تامین و پرداخت حق بیمه سهم دولت کلیه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری تا مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان اقدام کند.

در ادامه نمایندگان با ۱۶۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر بند دیگری را به تصویب رساندند که براساس آن در راستای حکم ماده ۲۳ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مکلفند براساس قراردادهای منعقده از تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ کلیه تسهیلات پرداختی موضوع حکم فوق را در صورت پرداخت اصل و سود جریمه‌ها و وجه التزام تاخیر تادیه دین را بخشوده و از تاریخ سررسید بدهی تا تاریخ تسویه سود به صورت ساده محاسبه می‌شود و بدون انتساب جریمه شش درصد تسویه می‌شود.

این حکم مربوط به بنگاه‌های تولیدی است که به دلیل شرایط کشور دچار مشکل و دارای بدهی سررسید گذشته شده است و تاکنون برای تسهیلات اخذ شده معوق از تسهیلات استمهال و یا امهال استفاده نکرده‌اند.