۰ نفر

مدیرعامل بیمه میهن مطرح کرد:

فروش هیجان‌زده، آفت شرکت‌های بیمه‌/ افزایش سود سپرده‌ها هم سود دارد، هم زیان!

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 297375
فروش هیجان‌زده، آفت شرکت‌های بیمه‌/ افزایش سود سپرده‌ها هم سود دارد، هم زیان!

مدیر عامل شرکت بیمه میهن، افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی را برای صنعت بیمه دارای اثرات مثبت و منفی دانست و پیش‌بینی کرد که امسال صنعت بیمه با ۳۵هزار میلیارد تومان بسته خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجید بنویدی، در یک نشست خبری با اشاره به این موضوع که صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه مثل جعبه سیاه است و معمولا کسی از آن سر در نمی‌آورد، افزود: رفتار بیمه مرکزی با شرکت‌های بیمه در سال‌های گذشته نشان داده است که صنعت بیمه به سمت شفافیت مالی می‌رود.

بنویدی در خصوص IFRS (استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی) گفت: در حال حاضر IFRS17 در دنیا مطرح است که تحولی در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای سراسر دنیا است و ۲۰سال است که روی آن کار می‌شود و در سال ۱۳۹۹ لازم الاجراست.

وی ادامه داد: پیش از این بحث IFRS9 مطرح بود و الزام اجرای آن سال ۲۰۱۸ بود که به دلیل اهمیت IFRS17 به سال ۲۰۲۱ موکول شد اما در حال حاضر در بانک‌های ایران انجام می‌شود.

بنویدی ضمن تاکید بر پیچیدگی IFRS17 ادامه داد: اما در نهایت اگر بخواهیم در بازار جهانی فعالیت کنیم، باید آن را پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به تاثیر نرخ سود سپرده‌های بانکی بر روی صنعت بیمه خاطرنشان کرد: اگر این نرخ افزایش یابد، سود سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای که در بانک است افزایش خواهد یافت اما از طرف دیگر ریسکی برای اقبال عموم به بیمه عمر و بیمه پس انداز خواهد بود که شرکت‌ها باید در این زمینه به دنبال یک استراتژی مناسب باشند.

مجید بنویدی در خصوص وضعیت صنعت بیمه تا پایان سال ۹۷ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بازار بیمه با ۳۴تا۳۵هزار میلیارد تومان بسته شود و شاید به علت نوسانات نرخ ارز رشد بیشتری را هم تجربه کند که این به معنای ضرر بیشتر هم است.

وی درباره تاریخچه فعالیت بیمه میهن گفت: این شرکت در سال ۸۷ دایر شد اما متاسفانه اندازه یک شرکت ۱۰ ساله توسعه نیافته است و مشکل اصلی ما مربوط به نیروی انسانی است.

مدیر عامل شرکت میهن ادامه داد: شرکت بیمه میهن در حال تلاش برای کاهش زیاندهی است و تا پایان سال ۹۷ زیاندهی شرکت متوقف خواهد شد و در سال ۹۸ شاهد سود دهی شرکت خواهیم بود، مشکل این شرکت در ابتدا بزرگ نبود و مبلغ بدهی حدود ۸۰ یا ۹۰ میلیارد تومان بود که ارزش ساختمان مرکزی این شرکت این مقدار است‌.

بنویدی در پایان با اشاره به این موضوع که بخش قابل ملاحظه‌ای از خسارات در سال ۹۶ و ابتدای ۹۷ پرداخت شده است و ما به دنبال فروش هیجان زده نیستیم، زیرا همین موضوع این مشکلات را برای شرکت ایجاد کرد.