۰ نفر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

افزایش استقبال مردم از خرید بیمه عمر

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۱۷
کد خبر: 290695
افزایش استقبال مردم از خرید بیمه عمر

یک مقام مسئول در صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه تابعی از دولت و مجلس است و تغییر مدیریت در بیمه مرکزی تاثیری در عملکرد شرکتهای بیمه نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حسین کریم خان زند در نشست یک دیدار یک عرضه که از سوی فرابورس برگزار شده بود، در پاسخ به اینکه آیا تغییرات رییس بیمه مرکزی روی سیاست‌های آن و درنتیجه عملکرد شرکت‌های بیمه تاثرگذار خواهد بود؟ گفت: شرکت‌های بیمه با بیمه مرکزی روابط نزدیکی دارند و شورای عالی بیمه تصمیمات مهم را اتخاذ می کند.

وی افزود: از نظر سیاست اقتصادی صنعت بیمه تابعی از دولت و مجلس است؛ ضمن اینکه تغییر فرایند بیمه مرکزی تاثیری منفی نخواهد داشت؛ چراکه صنعت بیمه با ریاست جدید آشنایی دارد.

کریم‌خان زند در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به وضعیت خاص اقتصادی مردم کمتر در بیمه‌های عمر سرمایه گذاری خواهند کرد؟ گفت: ما در سه ماهه اول سال ۳۶ درصد در سه ماهه اول سال رشد داشتیم؛ در بیمه‌های عمر هم ۲۸ درصد رشد داشتیم و اتفاقا مردم بیمه‌های عمر بیش‌تری می‌خرند؛ من شرایط خاصی برای صنعت بیمه نمی‌بینم.

وی اظهار داشت: بحث تحریم‌ها فقط در اتکایی‌ها شاید با مشکل مواجه شود که دولت از دوره اول تحریم‌ها پیش‌بینی کرده و برای این مواقع یک میلیارد دلار در صندوقی دست بیمه مرکزی دارد و صنعت بیمه و بیمه نوین با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.

این مقام مسئول در صنعت بیمه با بیان اینکه یک شرکت بیمه به‌عنوان یک‌صد و هفتاد و نهمین نماد معاملاتی و یک صدمین شرکت در بازار دوم فرا بورس درج نماد شد، افزود: شرکت بیمه نوین پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۱ خردادماه به عنوان صد و هفتاد و نهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد.

وی افزود: سرمایه شرکت در ابتدا ۱۴۰میلیارد ریال بوده و طبق مصوبه هیات دولت به۱۵۰۰ میلیارد ریال رسید. این در حالی است که حق بیمه در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ در کلیه رشته ها 3.21 درصد افزایش داشته که رشد ثالث (اجباری و مازاد) ۸ درصد و سایر رشته‌ها ۲۶درصد افزایش داشته است. همچنین خسارت پرداختی در سال ۹۶ معادل ۱/۸درصد با کاهش همراه بوده که در سال ۹۵ معدل ۱/۲ درصد افزایش داشته است.

کریم‌خان زند با اشاره به اهمیت بدهی‌های مالیاتی شرکت از نگاه بازار سرمایه، تصریح کرد: مالیات‌های شرکت تا پایان سال ۹۵ تسویه شده است. از سوی دیگر به واسطه داشتن ۳۱میلیارد تومان زیان انباشته که به تایید وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است، تا زمانی که این زیان به سود تبدیل نشود، شرکت از پرداخت مالیات معاف است.

این مدیر صنعت بیمه اضافه کرد: در مجموع سال ۹۶، سال خوبی بود چرا که ۲۲۱درصد سود خالص رشد داشتیم و ۳۸درصد زیان انباشته شرکت کاهش داشته است. همچنین سطح توانگری شرکت ۱۷۳ بوده است و ضریب خسارت نیز با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.