۰ نفر

با حضور معاون وزیر راه و شرکت‌های بیمه گر؛

قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان جاده‌ای منعقد شد

۳ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۲
کد خبر: 287952
قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان جاده‌ای منعقد شد

قرارداد بیمه تکمیلی درمان و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان اصناف و اتحادیه های رانندگان و شرکت های بیمه ای به امضا رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، قرارداد بیمه رانندگان در دو بخش بیمه تکمیلی درمان رایگان برای 900 هزار نفر شامل 450 هزار راننده و همسرانشان و نیز بیمه حوادث بصورت پرداخت سالانه 25 هزار تومان منعقد شده و هم اکنون در مرحله عضو گیری است.

در بخش بیمه تکمیلی ، پوشش بیمه ای به خدماتی چون خدمات بستری، انواع تعهدات پایه و سرپایی و عمل های پاراکلینیکی و لیزیک و رفع عیوب انکساری رانندگان داده خواهد شد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری در این مراسم با اشاره به فعالیت 450 هزار راننده در بخش بار در سطح جاده های کشور که نقش مهمی در اقتصاد ایران دارند، این اقدام را یکی از اقدامات فرابخشی با همکاری شرکتهای حمل بار سراسر کشور برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان در خصوص ارتقای سطح معیشت و تسهیلات برای آنها دانست و گفت: در مراحل بعدی، این پوشش بیمه ای به خانواده و فرزندان رانندگان نیز تسری داده می شود.

وی افزود: علاوه بر این، به زودی وام کم بهره با اعتبار صد میلیارد تومان در سال جاری به رانندگان تعلق خواهد گرفت تا از آن برای خرید و نوسازی قطعات خودورهای خود بهره مند شوند و در سال آینده نیز این اعتبار تا دو برابر یعنی 200 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی از رانندگان خواست برای بهره مندی از تسهیلات بیمه تکمیلی و بیمه عمر، تا 15 مرداد با مراجعه به سامانه صدور کارت هوشمند، اطلاعات مورد نیاز و از جمله شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه کنند.

در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت بیمه‌گر نیز در باره پوشش های بیمه ای گفت: در بخش تعهدات پایه تا سقف 7 میلیون تومان و در بخش تعهدات تخصصی نظیر جراحی قلب تا سقف 14 میلیون تومان پوشش بیمه ای به بیمه شدگان اختصاص می یابد.

وی افزود: در بخش هزینه های سرپایی نوع اول نظیر سونوگرافی و انواع اسکن ها تا سقف 500 هزار تومان و در بخش هزینه های پاراکلینیکی سطح 2 نظیر اسپیرومتری و جراحی مجاز سرپایی تا سقف 300 هزار تومان هزینه پوشش داده می شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت بیمه ای، عمل لیزیک و رفع عیوب انکساری چشم تا سقف یک میلیون تومان و هزینه آمبولانس درون و برون شهری تا سقف 100 و 130 هزار تومان زیر پوشش خدمات بیمه ای این شرکت است.

برای هریک از بیمه شدگان در صورت فوت 10 میلیون تومان و در صورت فوت بر اثر حادثه تا سقف 15 میلیون تومان کمک هزینه به خانواده متوفیان تحت پوشش این بیمه پرداخت خواهد شد.حق بیمه سالانه این پوشش بیمه ای تنها 25 هزار تومان است.