۰ نفر

بیمه شدن جوانان روستایی با ۲۰هزارتومان

۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 278874
بیمه شدن جوانان روستایی با ۲۰هزارتومان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: از جوانان روستایی و عشایر می‌خواهیم به بیمه اجتماعی بپیوندند چرا که بسیاری از آنها در تولیدات سفال، صنایع چوب، فرش و غیره فعال هستند و می‌توانند از مزایای بیمه بهره بگیرند.

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: کشاورزان در فصولی از سال ممکن است نتوانند کشاورزی کنند و به همین دلیل برای تأمین درآمدشان به تولیدات جایگزین مانند فعالیتهای هنری و خلاقیت هنری روی می‌آورند که ما از این بخش نیروی کار حمایت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی ادامه داد: در سال جاری برنامه جامع اشتغال را در روستا پیگیری می‌کنیم این بحث از توسعه اشتغال روستایی برنامه صندوق بیمه اجتماعی خواهد بود به طوری که صنایع دستی هدف‌گذاری شده و برآورد تولید و اشتغال آنها مشخص شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: تمام فعالان صنایع دستی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و جمعیت عشایر تحت پوشش بیمه اجتماعی می‌آیند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

واعظ مهدوی گفت: روستاییان، کشاورزان و عشایر هنرمند یک سوم حق بیمه را می‌پردازند، با حداقل پرداختی 20 هزار تومان در ماه، که رقم بالایی نیست.

وی ادامه داد: از جوانان روستایی و عشایر می‌خواهیم به بیمه اجتماعی بپیوندند چرا که بسیاری از آنها در تولیدات سفال، صنایع چوب، فرش و غیره فعال هستند و می‌توانند از مزایای بیمه بهره بگیرند این در حالی است که در بسیاری از مناطق کشور تولیدات صنایع دستی محور توسعه آن منطقه شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: تنها افرادی می‌توانند به پوشش این بیمه در آیند که زیر 50 سال سن داشته باشند بنابراین رویکرد ما دعوت از جوانان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه اجتماعی است.