۰ نفر

۸۹۰میلیارد ریال خسارت به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شد

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 253931
۸۹۰میلیارد ریال خسارت به زلزله‌زدگان کرمانشاه پرداخت شد

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۸۹۰ میلیارد ریال خسارت به زلزله‌زدگان کرمانشاه که دارای بیمه‌نامه بودند، پرداخت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  جمال یوسفی اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در غرب استان کرمانشاه، جلسه مدیریت بحران تشکیل و تصمیمات لازم برای حمایت و پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان اخذ شد.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه با بیان اینکه از روز بعد از حادثه تشکیل پرونده و اعزام کارشناسان به مناطق زلزله زده آغاز شد، عنوان کرد: تاکنون در مجموع از سوی 21 شرکت بیمه حدود 890 میلیارد ریال به این زلزله‌زدگان خسارت پرداخت شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه روز گذشته به دعوت دادستان استان کرمانشاه جلسه‌ای با مدیران کل بیمه‌ها و جانشین نیروی انتظامی استان در رابطه با تصمیم پرداخت خسارت برای حادثه‌دیدگان برگزار شد، افزود: در این جلسه چهار پیشنهاد مطرح شد و نیاز بود این پیشنهادات به مراجع بالاتر قضایی برای اظهارنظر و موافقت اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: در صورتی که این پیشنهادات به موافقت مراجع بالاتر نیز برسد به طور حتم روند خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان سرعت می‌گیرد و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده این راهکارها را عملی کنیم.

مدیرکل بیمه ایران استان کرمانشاه در مورد وضعیت بیمه آرمان بیان کرد: بیمه آرمان تاکنون 28 میلیارد تومان خسارت به زلزله‌زدگان پرداخت کرده است و امیدواریم این بیمه در صورت احراز شرایط مالکیتها تا دو هفته آینده بیمه نامه‌های مربوط به خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا دو سه هفته آینده تمامی خسارتها از سوی دفاتر بیمه به خسارت‌دیدگان پرداخت شود، اظهار کرد: تاکنون بیشترین پرداخت خسارت از سوی بیمه البرز به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه بوده است.