۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

قانون بیمه نیاز به اصلاح دارد/ بیمه‌ها بورسی شوند

۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲
کد خبر: 236516
قانون بیمه نیاز به اصلاح دارد/ بیمه‌ها بورسی شوند

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی از آمادگی کمیسیون اقتصادی برای اصلاحات مورد نظر در قانون بیمه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه قانون بیمه در کشور نیازمند اصلاح مجدد است، گفت: قانون کلی بیمه در سال 1316 مصوب شده که بیمه اتکایی در آن آورده نشده است.

او افزود: باتوجه به اینکه تصویب قانون بیمه قبل از انقلاب بوده وهیچ اصلاحی در آن صورت نگرفته است، نمایندگان و یا دولت باید طرح و لایحه‌ای در جهت اصلاحیه قانون جدید تقدیم مجلس شورای اسلامی کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: چنانچه طرح و لایحه ای از سوی دولت به مجلس مبنی بر اصلاح قانون جدید بیمه ارائه شود، کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد که با دیگر کمیسیون ها و نمایندگان بیمه ، اصلاحات مورد نظر را انجام و موضوع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

موسوی لارگانی  تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های بیمه ای در کشور از قوت و قدرت مالی مناسبی برخوردار نیستند، بخشی از آنها باید همانند بیمه اتکایی یا همان بیمه مجدد ( شرکتی است که شرکت‌های بیمهٔ دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می‌کند)  با طراحی و توسعه اوراق بهادار بیمه ای در بازار سرمایه به ویژه بورس اوراق بهادار ارائه شوند.

به گفته او، این موضوع موجب افزایش ظرفیت نگهداری ریسک در کشور شده  و نیاز به بیمه های خارجی را کاهش می دهد .