۰ نفر

فضای بکر بازار بیمه برای سرمایه گذاران

۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹
کد خبر: 228468
فضای بکر بازار بیمه برای سرمایه گذاران

دکتر همتی عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور، بازارهای مالی را جزو ابزار های توسعه پایدار دانست و گفت: بدون وجود بازارهای مالی جامع وتکامل یافته نمی توان قدم های محکمی برای توسعه کشور برداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با اعلام این مطلب که از سه هزار میلیارد دلار ریسک نهفته در مجموعه هنگفت سرمایه گذاری خاص کشور فقط هزار میلیارد دلار آن تحت پوشش بیمه قرار دارد، گفت: دلایل مهمی باعث شده بخش عظیمی از سرمایه کشور تحت پوشش بیمه نباشد و علی رغم ظرفیت های بالای صنعت بیمه تقاضا برای پوشش بیمه ۳۰ درصد ریسکهااست برای نمونه میتوان به سهم ۱۳ درصدی تعداد بیمه بدنه خودرو ها ۱۱درصدی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و ۱۴ درصدی بیمه های عمر اشاره کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نقش بیمه های عمر در بازارهای مالی گفت: در حال حاضر سهم منطقه منا از بیمه های عمر ۲۵ درصد و در جهان حدود ۶۰ درصد است که خوشبختانه در کشور ما نیز طی دو سال گذشته به خاطر توجه مردم به آتیه خود و خانواده شان ۷۰ درصد رشد داشته است.

دکتر همتی رشد بیمه را ۴.۵ برابر رشد تولید ناخالص ملی طی بیست سال گذشته دانست و گفت: این نشانه پتانسیل بالای صنعت بیمه است که می توانیم با سرعت بیشتری از رشد تولید ملی حرکت کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی بازار بیمه کشورمان را فضای بکری برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: تا کنون با شرکت های طراز اول اتکایی جهان مذاکرات خوبی داشتیم و تمایل زیادی برای فعالیت در بازار ایران داشتند.

وی افزود: بعد از برجام روابط خوبی در میان صنعت بیمه کشور و شرکت های بیمه اروپایی شکل گرفت و برای اولین بار در سال گذشته مجوزپوشش بیمه عمر را به یک بیمه اتکایی آلمانی دادیم و امسال هم برای ریسک های فاجعه آمیز پوشش های لازم از شرکت اتکایی فرانسوی گرفتیم.

وی گفت: همچنین دو تقاضا از شرکت های بیمه ایتالیایی و آلمانی برای خرید بخشی از سهام شرکت های بیمه را در دست بررسی داریم و مذاکرات جدی را شروع کردیم و تصمیم دولت هم بر این است که سهم دولت در دو شرکت بیمه آسیا و دانا واگذار شود که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی را فراهم آورده است.

در پایان دکتر همتی با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه برای ایجاد انسجام میان بازارهای مالی گفت: با توجه به نیاز مبرم کشور به شورای ثبات بازارهای مالی، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در طرحی تشکیل شورای ثبات با حضور وزیر اقتصاد و روسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس رامطرح کرده است تا بتوانند هماهنگی و ثبات را در بازارهای مالی ایجاد کنند.