۰ نفر

مدیر تشکل صنفی: بیمه مرکزی با اطلاعات شرکت ها، استانداردها را بهبود بخشد

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۰۱
کد خبر: 187073
مدیر تشکل صنفی: بیمه مرکزی با اطلاعات شرکت ها، استانداردها را بهبود بخشد

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: از اطلاعات جمع شده شرکت های بیمه جز در گردش کار جاری استفاده نمی شود و بیمه مرکزی باید با داده کاوی، از اطلاعات موجود برای بهبود استانداردها، مدیریت ریسک و اصلاح نرخ ها استفاده کند.

«سیدمحمد علیپور» در نشست هم اندیشی مدیران صنعت بیمه که شامگاه یکشنبه برگزار شد، افزود: پارسال برخی سهامداران خارجی برای خرید سهام با برخی شرکت های داخلی وارد مذاکره شدند که سبب ارتقای استانداردها، شفافیت گزارش ها و انتقال دانش می شود. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیپور ابراز امیدواری کرد نهادهای ذیربط تمهیدهای لازم را در این زمینه فراهم کنند.

وی اجرای دقیق و کیفی استانداردهای بین المللی گزارشگری (آی.اف.آر.اس- IFRS) را در بیمه مرکزی جمهموری اسلامی ایران خواستار شد و یادآوری کرد: این استانداردها گسترده تر و عمیق تر از بحث توانگری مالی است. 

این مسوول افزود: به طور قطعی با روش های سنتی و تکرار مسیرهای گذشته به توسعه فروش نمی رسیم. از این رو، باید به استفاده از روش های جدید و بهره گیری از فناوری اطلاعات توجه شود.

شامگاه یکشنبه نشست هم اندیشی مدیران صنعت بیمه به پیشنهاد دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و با حضور رییس کل، هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه برگزار شد.

هدف استانداردهای جدید گزارشگری موسوم به «آی.اف.آر.اس» (IFRS) تهیه صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی در قالب یک استاندارد جهانی است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس بیست و هفتم آذرماه 1395 اعلام کرد: 77 بانک و شرکت ثبت شده در این سازمان با دوره مالی اول فرودین 1395 به بعد، به تهیه صورت‌های مالی سالیانه خود طبق استانداردهای آی.اف.آر.اس ملزم شدند.

به گفته وی، 27 بانک‌ و موسسه اعتباری ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، 23 شرکت بیمه ثبت شده و 27 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس که سرمایه ثبت شده آنها 10 هزار میلیارد ریال به بالاست، باید صورت‌های مالی خود را طبق استانداردهای آی.اف.آر.اس تهیه کنند.

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران ارشد صنعت بیمه درباره استانداردهای جدید گزارشگری گفت: اجرای این برنامه برای شرکت های بیمه ضروری است و ما به عنوان نهاد ناظر بر اجرای آن نظارت می کنیم.