۰ نفر

آغاز طرح کشیک نوروزی بیمه ایران در سراسر کشور از فردا

۲۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴
کد خبر: 182868
آغاز طرح کشیک نوروزی بیمه ایران در سراسر کشور از فردا

مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد: 20 گروه از کارشناسان پرداخت خسارت سیار از فردا (بیست و ششم اسفند) تا پایان تعطیلات نوروز 1396 در مبادی ورودی استان تهران در کنار پلیس راه حضور دارند.

«محسن پورکیانی» درباره جزئیات طرح کشیک نوروزی این شرکت دولتی گفت: در این طرح، کارشناسان بدون سقف می توانند خسارت وارد شده به هموطنان را ارزیابی و با تشکیل پرونده الکترونیکی در محل، مبالغ را به حساب شبا آنها واریز کنند.

وی اعلام کرد از بیست و نهم اسفند تا پایان تعطیلات شعبه های منتخب بیمه ایران در مرکز استان ها به طور کشیک آماده خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی اند و افزود: گروه های پرداخت خسارت سیار در مبادی ورودی استان های مختلف مانند استان های شمالی و خراسان رضوی مستقر می شوند تا به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته خدمات رسانی کنند.

پورکیانی گفت: دارندگان بیمه نامه شخص ثالث بیمه ایران در هر نقطه از کشور، در صورت بروز تصادف می توانند با شماره تلفن 24 ساعته 09668 تماس بگیرند تا به نزدیک ترین گروه پرداخت خسارت سیار راهنمایی شوند.

بر اساس آمار پزشکی قانونی، در نوروز امسال، 964 نفر و در نوروز پارسال 968 نفر به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. 

آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز 2سال گذشته نشان می دهد 70 درصد درگذشتگان، مرد بودند و بیش از 50 درصد افراد نیز به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست دادند.

در نوروز پنج سال گذشته (1391 تا 1395) حوادث رانندگی، به مرگ پنج هزار و 384 تن از هموطنان منجر شد که بیشترین آن با یک هزار و 227 فوتی در سال 1392 و کمترین آن امسال با 964 فوتی ثبت شد.

طبق بررسی ها، به طور متوسط 6 تا 6.5 درصد تلفات رانندگی در هر سال مربوط به تعطیلات نوروز است.

**اجرای طرح کشیک نوروزی سال 1396 بیمه ایران در سراسر کشور

بیمه ایران طرح سراسری کشیک نوروزی را از بیست و نهم اسفندماه آغاز کرد. این طرح همچنین اول تا سوم و همچنین یازدهم و دوازدهم فروردین 1396 از ساعت 8 صبح تا 13 برای رشته بیمه ای اتومبیل (خسارت) اجرا می شود.

این طرح در واحدهای پرداخت خسارت شرکت در مرکز استان ها و شعبه های تخصصی پرداخت خسارت تهران بزرگ نیز اجرا می شود.

بیمه گذاران بیمه ایران افزون بر ساعت های اداری در روزهای کاری عادی، در صورت بروز حادثه در تعطیلات رسمی نوروز می توانند در شهرستان ها به واحدهای پرداخت خسارت «مرکز استان» و در تهران به شعبه های تخصصی پرداخت خسارت تهران بزرگ مراجعه کنند.