۰ نفر

یازدهمین جلسه هیات مقررات‌زدایی بین وزارت ارتباطات و بیمه مرکزی

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 177796
یازدهمین جلسه هیات مقررات‌زدایی بین وزارت ارتباطات و بیمه مرکزی

یازدهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تشکیل و عناوین مجوزهای وزارت ارتباطات و بیمه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت.

بر این اساس مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ۴۲ عنوان مجوز و مجوزهای بیمه مرکزی شامل ۴۳ عنوان مجوز تصویب و سقف زمانی صدور هر مجوز احصا شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، طبق ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید کلیه مراجعی که مجوز کسب و کار صادر می کنند موظفند نوع، شرایط و فرایند صدور، تمدید و لغو مجوزهایی را که صادر می کنند به همراه مبانی قانونی مربوطه به «هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار»، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کنند.

این هیأت موظف است شرایط و مراحل صدور مجوزهای کسب و کار در مقررات، بخشنامه ها، آیین نامه ها و مانند اینها را به نحوی تسهیل و تسریع نماید و هزینه های آن را به نحوی تقلیل دهد که صدور مجوز کسب و کار در کشور با حداقل هزینه و مراحل آن ترجیحاً به صورت آنی و غیرحضوری و راه اندازی آن کسب و کار در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مصوبات برای کلیه مراجع صدور مجوزهای کسب و کار، دستگاه ها و نهادهایی که در صدور مجوزهای کسب و کار نقش دارند لازم الاجرا است. طبق تبصره ۵ قانون مذکور در صورت عدم ارسال مستندات موضوع این ماده در مهلت تعیین‌شده، الزام اشخاص حقیقی و حقوقی به أخذ مجوز ممنوع است و بالاترین مقام دستگاه و مقامات و مدیران مجاز از طرف وی مسئول حُسن اجرای این حکم هستند.