۰ نفر

پرداخت هزینه درمانی مصدومان تا بهبودی کامل

پرداخت غرامت فوت ۱۹۳ میلیون تومانی به بازماندگان شهدا توسط بیمه دانا

۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 160481
پرداخت غرامت فوت ۱۹۳ میلیون تومانی به بازماندگان شهدا توسط بیمه دانا

مدیرعامل بیمه دانا از پرداخت غرامت فوت 193 میلیون تومانی به خانواده شهدای حادثه تروریستی شب گذشته، طبق تعهدات این شرکت خبر داد و گفـت: تیم مستقر بیمه دانا در عراق، مشغول رسیدگی به وضعیت مصدومان در بیمارستان‌های عراق است و در صورت لزوم، این عزیزان با آمبولانس هوایی به ایران اعزام خواهند شد.

بیژن صادق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و مجروحان حادثه تروریستی شب گذشته در عراق اظهار کرد: بیمه دانا به تعهدات خود در قبال مجروحان و همچنین خانواده شهدای این حادثه به فوریت عمل می‌کند.

وی با اشاره به استقرار حدود 200 نیروی همیار بیمه در عراق از سوی بیمه دانا، افزود: تیم بیمه دانا در بیمارستان‌های عراق مشغول حل و فصل امور مصدومان این حادثه برای طی کردن روند درمانی مناسب هستند و در صورت لزوم با آمبولانس هوایی به وطن اعزام خواهند شد و تا پایان اتمام مراحل درمانی کلیه‌ی هزینه‌ها تحت پوشش بیمه دانا خواهد بود.

صادق ضمن تسلیت به خانواده‌ شهدای این حادثه تروریستی گفت: بیمه دانا طبق تعهداتش خود را موظف به پرداخت غرامت فوت شهدا می‌داند و همان طور که در مورد شهدای هرمزگانی سامرا، در اسرع وقت، علی‌الحساب غرامت فوت به بازماندگان آن‌ها اهدا شد، در مورد خانواده‌ی شهدای این حادثه نیز به همین ترتیب عمل خواهد شد.

وی رقم غرامت فوت پرداختی تعهد شده در بیمه‌نامه را 193 میلیون تومان ذکر کرد

مدیرعامل بیمه دانا اضافه کرد: در سال جاری بیش از 1.5 میلیون نفر از زائران اربعین حسینی، تحت پوشش بیمه دانا قرار گرفتند و بقیه یا از شرکت‌های دیگر اقدام به تهیه بیمه‌نامه کردند یا فاقد بیمه‌نامه بوده‌اند. رقم حق بیمه معادل 18 هزار و 800 تومان بود که پوشش هزینه‌های درمانی و غرامت فوت فوت‌شدگان حوادث و عادی را پوشش می‌داد.

صادق در پاسخ به اینکه برخی نسبت به اصل پوشش بیمه‌ زائران اربعین حسینی انتقاد داشتند، گفت: قطعن بی‌مهری‌هایی که در خصوص صنعت بیمه  و شرکت بیمه دانا با زیر سئوال بردن اصل ارائه‌ی پوشش‌های بیمه‌ای انجام شد، هیچ خللی در روند خدمت‌رسانی بیمه دانا و ایفای تعهداتش در قبال مصدومان و خانواده‌ شهدای راهپیمایی اربعین ندارد و ما به وظایف خود طبق تعهدات‌مان عمل خواهیم کرد.  

وی افزود: بیمه دانا غرامت فوت حادثه را برای ایام اربعین حسینی 193 میلیون تومان تعیین و در حال  پرداخت است؛ این در حالی‌ست که این رقم برای ایام حج و اربعین سال‌های گذشته حدود یک چهارم بوده است.