۰ نفر

پاکات سومین مناقصات عمومی بیمه حوادث برق شنبه هفته آینده باز می شود

شرکت های بیمه تمایل چندانی به پوشش ریسک مشترکین برق ندارند

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۱
کد خبر: 563899
شرکت های بیمه تمایل چندانی به پوشش ریسک مشترکین برق ندارند

مدیر دفتر مدیریت انرژی و خدمات مشترکین توانیر،برقراری پوشش بیمه مشترکین برق را یک مطالبه اجتماعی خواند و اظهارکرد که هنوز شرکت بیمه طرف قرارداد با صنعت برق مشخص نشده چراکه شرکت‌های بیمه همکاری لازم را نداشته‌اند اما به احتمال زیاد پاکات، شنبه هفته آینده برای بار سوم باز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "عبدالامیر یاقوتی"، افزود: در لیست مناقصه عمومی بیمه حوادث مشترکین برق، 19 شرکت بیمه درخواست داده و اسناد را دریافت کردند و تا 24شهریور ماه سالجاری باید اسناد را پرکرده و بارگذاری می‌کردند.

 وی، در پاسخ به این پرسش که "آیا بزودی مردم می‌توانندخسارت‌های خود در بخش برق را دریافت کنند؟"، گفت: امیدواریم،البته امکان دارد شرکت‌های بیمه فقط پاکات را برده اما هیچ چیز برنگردانند زیرا تاکنون دومرتبه است که گزارش می‌شود اما شرکت‌های بیمه همکاری لازم را نمی‌کنند.

مدیر دفتر مدیریت انرژی و خدمات مشترکین توانیر، اذعان داشت: شرایط بیمه حوادث مشترکین برق، فعالیتی است که به صورت قانونی به شرکت‌های بیمه واگذار شده و به ما هم اعلام شده ازطریق مناقصه و در سقف منابعی که از مشترک دریافت می‌شود این بیمه برگزار شود، درواقع این محدودیت‌ها، محدودیت‌های قانونی هستند.

یاقوتی،تاکید کرد که از صنعت بیمه انتظار می‌رود دریک رقابت سالم به‌صورت کلی‌نگری در مورد این موضوع صحبت کنند زیرا پوشش ریسک مشترکین برق یک  مطالبه اجتماعی است.

وی در پاسخ به این پرسش که "چرا شرکت‌های بیمه تمایل چندانی به پوشش ریسک مشترکین برق ندارند؟"، گفت:دلایل متعددی وجود دارد و شاید فکر می‌کنند که منابع موجود برای پوشش خسارت‌ها کافی نیست.

مدیر دفتر مدیریت انرژی و خدمات مشترکین توانیر،اضافه کرد: در سالهای اخیر اطلاع رسانی به مردم افزایش یافته  و تعداد متقاضیانی که ثبت نام می‌کنند برای اعلام خسارت تجهیزات خود بیشتر شده  ضمن آنکه در 3 سال اخیر نرخ هزینه تجهیزات افزایش پیدا کرده و تمام این موارد باعث شده که هزینه‌هایی که برای طرف بیمه‌گر بوجود می‌آید افزایش یابد.

یاقوتی،ادامه داد: از طرف دیگر مبلغ حق بیمه دریافتی از بیمه‌گذار (مشترکین برق)در سه سال گذشته یعنی از سال 98 افزایش پیدا نکرده است، درحقیقت قرار بود که امسال این مبلغ افزایش پیدا کند اما مورد تصویب قرار نگرفت.

وی،بیان کرد:بی‌شک درسال آینده رقم حق بیمه مشترکین برق افزایش خواهد یافت.