۰ نفر

مطالبات معوق شرکت های بیمه ای آگاهانه افزایش می یابد

۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۵۶
کد خبر: 563545

مطالبات معوق شرکت های بیمه ای آگاهانه افزایش می یابد

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین، گفت که یکی از دلایل افزایش مطالبات شرکت های بیمه ای در صنعت بیمه، مانده بدهی بالای شرکت بیمه ای بوده زیرا دولت فاقد نقدینگی است و بدهی ها معوق می مانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "عبدالمجید رافع"، خاطرنشان کرد که مطالبات معوق  شرکت های بیمه ای آگاهانه افزایش می یابد، زیرا پرتفوی به چند قسمت تقسیم می شود که در بیمه نامه هایی مانند عمرو زندگی و شخص ثالث پرداخت ها تقریبا نقدی  است  اما  پرتفوی های بزرگ به صورت بدهی باقی می ماند.

وی، با اشاره به بیمه نامه هایی با مبلغ بسیار بالا، ادامه داد: اینگونه بیمه نامه ها تاثیر بسیاری برروی سود و زیان شرکت ها می گذارند که شرکت ها طبیعتا بدهی آن را هم می پذیرند.

رافع  اظهارکرد: درمجموع برای شرکت های بیمه ای ارزشمند است که با وجود تمامی مشکلات اینگونه قراردادها به  قراردادهای با ارقام بالا  تن بدهند زیرا میزان تولید پرتفوی را افزایش می دهد.

معاون اداری و مالی شرکت بیمه کارآفرین، اذعان داشت که بخشی از حق بیمه دریافتی به ذخیره حق بیمه عاید نشده در یکسال تبدیل  شده و بعد هم مانده بدهکارمی شود هرچند که  به عنوان دارایی نشان داده شده  اما دراصل دارایی نیست زیرا در اختیار شرکت قرارندارد.

رافع، تصریح کرد: به طور معمول خسارت های بزرگ همانند پالایشگاه بوعلی سینا و کشتی سانچی هرچند سال یکبار اتفاق می افتد و شرکت ها به دلیل افزایش مطالبات دچار مشکل نمی شوند و در صورت های مالی سود نشان می دهند.