۰ نفر

مهمترین تغییرات در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران بیمه اعلام شد

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 558360
مهمترین تغییرات در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران بیمه اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، از تصویب آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه در شورایعالی بیمه خبر داد و گفت: از اول مهرماه سالجاری این آیین نامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "حسن رضا عباسیان‌فر"، در برنامه زنده پرسش و پاسخ اینستاگرام بیمه مرکزی با موضوع طرح‌های جدید بیمه‌ای و امور فنی بیمه، گفت: بیش از 2 سال است که آیین‌نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه در حال بازنگری در بیمه مرکزی، کمیسیون تخصصی شورایعالی بیمه و شورایعالی بیمه بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، با اشاره به مکاتبات شبکه فروش صنعت بیمه با بیمه مرکزی در خصوص محدودیت ها و مشکلات آیین نامه کارمزد، گفت:پس از برگزاری جلسات متعدد و با مشارکت شبکه فروش، آیین نامه کارمزد اصلاح شده است.

عباسیان‌فر تاکید کرد که در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه، تلاش شده تا از توان و دیدگاه تمام ذی‌نفعان این صنعت ازجمله شرکت‌های بیمه‌ای، شبکه فروش و بیمه‌گذاران بزرگ استفاده شود.

وی، بااشاره به کارمزد پلکانی نمایندگان و کارگزاران بیمه‌ای ادامه داد: ضوابط مربوط به کارمزد پلکانی یکی از مهمترین دغدغه‌های انجمن‌های صنفی نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه است چراکه اگر حق بیمه از یک رقمی بالا تر باشد کارمزد کاهش پیدا می‌کند که با بازنگری افزایش یافت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی بیمه مرکزی، اظهارداشت: یکی دیگر از مواردی که در اصلاح آیین نامه کارمزد به آن توجه شد ایجاد شفافیت در کارمزد بیمه‌های زندگی است و کارمزد رشته هایی مانند مستمری و به شرط حیات به آیین نامه اضافه شد.

عباسیان‌فر، بیان کرد:در اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان و کارگزاران بیمه، کارمزد بیمه‌های به شرط فوت ساده هم افزایش یافت اما کارمزد بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تغییری نیافت.

وی، در رابطه با کارمزد سازمان‌های دولتی هم گفت: کارمزد در این بخش افزایش یافت، درواقع درگذشته کارمزد بخش دولتی بر اساس یک چهارم کارمزد مصوب یعنی 25 درصد محاسبه می‌شد که به 50 درصد افزایش یافت.