۰ نفر

صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری بازارهای رقیب بسیاری دارد

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبر: 558099

صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری بازارهای رقیب بسیاری دارد

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، معتقد است که صنعت بیمه با شناسایی نیاز مشتریان باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد و به دنبال محصولاتی در بیمه‌های عمر برود که نیاز مشتریان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "مهرداد رضایی"، شب گذشته باحضور در"میزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر کشور" در کلاب هاوس، گفت: باتوجه به شرایط شرکت‌های بیمه‌ای و براساس صورت‌های مالی و ایرادات آن، بررسی ذخایر و شرکت در منافع، نظارت یکسانی برآنها انجام می‌شود.

رضایی افزود: بعنوان مثال آیین نامه 97 شورایعالی بیمه ، نحوه سرمایه‌گذاری و محدودیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های بیمه برای سرمایه‌گذاری در بانک‌ها را بیان کرده که این تعریف برای شرکت‌های قدیمی‌تر قابل قبول است، اما سرمایه‌گذاری یک شرکت بیمه جدید در بانک که ذخایر آنچنانی ندارد از نظر اقتصادی توجیه ندارد.

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، ادامه داد:بنابراین اگر تفاوت‌هایی در نظارت بیمه مرکزی بر شرکت‌های بیمه وجود دارد ناشی از ماهیت شرکت بیمه است و نمی‌توان یک فرمول و یا آیین نامه‌ای که نوشته شده را دقیقا یکسان ، برای شرکت‌های بیمه جلو رفت اما از نظر ساختار نظارت و نوع نگاهی که به شرکت‌های بیمه وجود دارد کاملا یکسان است.

رضایی، بااشاره به قدمت 20 ساله شکل‌گیری محصول بیمه عمروسرمایه‌گذاری در کشور گفت:از آن زمان که این محصول مطرح و با استقبال خوبی روبرو شد تاکنون بیشتر طرح‌های شرکت‌های بیمه ماهیت کلی و یکسانی داشته و فقط در پوشش‌های تکمیلی آن تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی، با مطرح کردن این پرسش که "باید نگاه‌ها بعد از گذشت 20 سال تغییر کند و ببینیم آیا این محصول مارا به سرمنزل مقصودی که می‌خواستیم رسانده است یا خیر؟"، گفت:بیشتر فعالان صنعت بیمه می‌گویند خیر نرسانده زیرا به ضریب نفوذی که درنظر بود، نرسیدیم.

مدیرکل نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی، گفت:درحال حاضر درفروش بیمه‌های عمرو سرمایه‌گذاری بحث سرمایه‌گذاری را پررنگ می‌کنیم اما صنعت بیمه برای سرمایه‌گذاری بازارهای رقیب بسیاری مانند بانک، بازار مسکن، طلا و ارز دارد، بنابراین چیزی که مغفول مانده پررنگ کردن قسمت پوشش‌ها است.

وی، شفافیت را یکی از مهمترین نکات درجلب اطمینان مشتری دررابطه با بیمه‌های عمروسرمایه گذاری دانست و توضیح داد: مشتری ترجیح می‌دهد که اطمینان بیشتری نسبت به نتیجه و بازخورد داشته باشد و دادن این اطمینان به مشتری مهمتر از یک یا دو درصد بالاتر بودن سود است.