۰ نفر

اغلب واحدهای صنفی فقط به یک دستگاه پوز احتیاج دارند

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 530071

اغلب واحدهای صنفی فقط به یک دستگاه پوز احتیاج دارند

رییس سابق اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: رسته‌ای به عنوان فروشنده دستگاه پوز وجود ندارد که کسی بخواهد در این زمینه تقاضای اخذ مجوز دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، سیدمهدی میر مهدی کمجانی در رابطه با واردات دستگاههای پوز به کشور گفت: واردات برخی از این دستگاهها به صورت قاچاق است اما توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هم برای  واردات آنها ثبت سفارش صورت می گیرد. 

وی،این پرسش را مطرح کرد که «اگر برای واردات دستگاههای پوز ثبت سفارش صورت گرفته چرا بسیاری از این دستگاهها به صورت غیر رسمی به فروش می رسد و خود پاسخ داد که  اگر بانک های خصوصی به دارندگان دستگاههای پوز غیر رسمی خدمات ارائه می دهند و گزارش مربوط به آن را به سازمان امور مالیاتی ارائه نمی دهند؛ لازم است بانک مرکزی آنها را مکلف به رعایت قوانین کند. 

این کارشناس امور بازرگانی افزود:گاهی اوقات در یک واحد صنفی، فروشنده به شما اصرار می کند از بین چند پایانه فروشی که وجود دارد از یک دستگاه مشخص جهت پرداخت استفاده کنید؛ در بسیاری از مواقع هدف فروشنده فرار مالیاتی است.

میرمهدی همچنین عملکرد نهادهای مسئول در رابطه با جمع آوری دستگاههای پوز کم کار یا بلااستفاده را  ضعیف ارزیابی کرد. 

رییس سابق اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: به غیر از فروشگاههای بزرگ، اغلب واحد های صنفی فقط به یک دستگاه پوز احتیاج دارند. 

وی افزود:درحال حاضر اکثر وجوه مربوط به تراکنش های دستگاههای پوزثابت، بلافاصله به حساب دارنده دستگاه واریز می شود؛ پس تاخیر بانکها در تسویه حساب با دارندگان دستگاههای پوز بهانه خوبی برای در اختیار گرفتن چند دستگاه پوز توسط یک واحد صنفی نیست.

میرمهدی ،مبلغ کارمزد تراکنش های مربوط به دستگاههای پوز را « زیاد» ارزیابی کرد.