۰ نفر

سقف سنی در آیین نامه ۹۰ شورای عالی بیمه درج نشده است

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 527962
سقف سنی در آیین نامه ۹۰ شورای عالی بیمه درج نشده است

رییس سابق هیات مدیره شرکت بیمه میهن ،معتقد است که این صنعت نیاز بیشتری به مدیران تحصیلکرده، مسلط به امور بیمه، جوان، پرانرژی و خلاق دارد و مدعی شدکه آیین نامه ۹۰ شورایعالی بیمه تا حدودی این امکان را گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "عبداله رحیم لوی بنیس"، ،توضیح داد: به عنوان مثال در آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری و بانک‌ها سقف سنی 70 سال درج شده اما در آیین نامه 90 شورایعالی بیمچابه، سقف سنی درج نشده  است.

به گفته وی، ضمن آنکه مدیریت موسسه مالی و اعتباری نمی‌تواند سهامدار یک موسسه بانکی دیگر باشد درحالیکه در آیین نامه 90 بیمه چنین چیزی وجود ندارد.

این کارشناس صنعت بیمه،آیین نامه 90 شورای‌عالی بیمه را دریک نگاه کلی،مبهم خواند وگفت: درگزارش توجیحی آیین نامه 90 اشاره شده که یکی از مبانی طراحی این آیین نامه،اصول اساسی بیمه‌گری براساس انجمن بین المللی ناظران بیمه( IAIS )  است.

وی،گفت:درآیین نامه 90 شورایعالی بیمه درارتباط با آیین نامه حاکمیت شرکت دولتی و الزامات آن نکته‌ای بیان  نشده، ضمن آنکه در ارتباط با ترکیب هیات مدیره و تصدی آنها که حاکمیت شرکتی در آن ورود کرده  نیز در این آیین نامه،اشاره چندانی نشده است.

رحیم لوی،ادامه داد:آیین نامه 90 شورایعالی بیمه 2 اصلاحیه 90/1 و 90/2 دارد و دراین آیین نامه، برای مدیرعامل و قائم مقام وی 10 سال سابقه تجربه مدیریتی که حداقل نیمی از آن بیمه‌ای باشد نیاز است اما در اصلاحیه 90/2 می‌گوید که سنوات فعالیت در صنعت بیمه مرتبط به تشخیص بیمه مرکزی است.