۰ نفر

حضور شرکت‌های جدید صنعت بیمه را به سمت ارائه خدمات متفاوت می‌برد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۴
کد خبر: 527203

حضور شرکت‌های جدید صنعت بیمه را به سمت ارائه خدمات متفاوت می‌برد

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، با اشاره به چابکی شرکت های جوانتر به دلیل ساختار وابعاد آنها، گفت: شرکت‌های جوانتر دچارتغییرات ساختاری اندکی در ارکان مختلف هستند،به عبارتی مسیر تصمیم گیری در این شرکت‌ها کوتاهتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "محمدجعفریان باباکندی" ، گفت: شرکت های جوانتربا توجه به ماهیت صنعت بیمه و احتمال نیاز به نقدینگی، سرمایه گذاری اندکی در حوزه املاک انجام داده و با توجه به انتظار بازدهی بالاتر در بازار سرمایه، به این بازار ورود پیدا کردند.

جعفریان باباکندی تصریح کردکه درشرکتهایی که حاکمیت شرکتی حاکم بوده عملکرد بهتری در حوزه بازار سرمایه داشته اند و در راستای جهش و سودآوری شرکت و افزایش ثروت سهامداران گام برداشته اند.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، خاطرنشان کردکه،برخورداری از سرمایه انسانی حرفه ای و متخصص در صنعت بیمه همواره با اهمیت بوده و برای بسیاری از شرکتها از جمله شرکت های بیمه اتکایی در اختیار داشتن و حفظ و نگهداری آن یک چالش محسوب می شود.

جعفریان باباکندی، اذعان داشت:با توجه به سرمایه گذاری شرکتهای قدیمی در این شرکتها، بنظر می رسد این دغدغه درسال های ابتدایی فعالیت شرکتهای تازه تاسیس اتکایی مرتفع شده و درخوشبینانه ترین حالت سودآوری قابل قبولی برای سهامداران عمده آن به همراه خواهد داشت.

وی گفت:درخصوص تأسیس بیمه های زندگی با توجه به وضعیت اقتصادو معیشت مردم و امکان توسعه بیمه های زندگی از سوی شرکتهای جنرال، نسبت به راه اندازی شرکتهای جدید بیمه زندگی خوشبین نیستم و تأسیس شرکت های بیمه زندگی به توسعه بازار بیمه کشور کمک چندانی نخواهد کرد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، گفت: حضور شرکتهای بیمه ای جدید در سال 1400 صنعت بیمه را به سمت ارائه خدمات متفاوت و متمایز می برد،  البته این براساس اظهاراتی است که تاکنون از سوی متولیان امر شنیده شده است. 

جعفریان باباکندی گفت:انتظار می رود که با رویکرد متفاوتی در ارائه خدمات مواجه باشیم و این به معنای تحت تاثیر قراردادن بخشی از بازار بیمه کشور است.

وی، با بیان اینکه، تمام شرکت های فعال در صنعت بیمه، پایبند به رعایت اصول بیمه گری و قوانین حاکم هستند، گفت:دربرخی از  شرکتها، کنترل و مدیریت ریسک به شکلی است که در کوتاهترین زمان ممکن تمامی مستندات مدنظر بیمه مرکزی، سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرسان حرفه ای، سازمان امورمالیاتی ولو با تغییراتی که در قوانین مرتبط اعمال  می شود، همخوانی یافته و امکان تطبیق پذیری دارد.

جعفریان باباکندی، تصریح کرد:چنانچه در بخش مالی شرکتها انضباط مالی حاکم نباشد و مدیریت فنی، کنترل ریسک و شیوه سرمایه گذاری شرکت‌ها از کارآمدی و اثربخشی مناسب برخوردار نباشد، قطعا پاسخگویی را به بخشهای مرتبط با چالش روبه رو می سازد.