۰ نفر

طب سنتی فاقد پوشش بیمه‌ای است

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷
کد خبر: 519289
طب سنتی فاقد پوشش بیمه‌ای است

مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، با بیان اینکه خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه‌ها نیست، گفت: علت آن هم این است که استاندارد و چارچوب خاصی برای محاسبه حق بیمه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سعید بیژنی"، گفت: خدمات طب سنتی تحت پوشش بیمه ها نیست و شاید تنها یک یا دو قرارداد درصنعت بیمه موجود باشد که طب سنتی را پوشش می دهند که آنها هم توافقی مابین بیمه گر و بیمه گزار است.

وی با بیان اینکه 90 درصد قراردادهای صنعت بیمه طب سنتی را پوشش نمی دهند، افزود: نه تنها بیمه های تجاری، بیمه های پایه هم این خدمات را پوشش نمی دهند و علت آن هم این است که استاندارد و چارچوب خاصی وجود ندارد.

مدیربیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد: چند سالی هست که به طب سنتی اهمیت  داده می شود ولی در کل، درحد چند کد برای مبحث پاراکلینیکی این رشته مطرح شده و هیچ استاندارد دیگری وجود ندارد.

بیژنی با بیان اینکه برای داروهای شیمیایی یک لیست فارماکوپه وجود دارد، ادامه داد: شرکت های بیمه ای بر اساس آن لیست اصالت دارو را بررسی کرده و از قیمت استعلام می گیرند و صحت سنجی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کردکه، برای طب سنتی همچین استانداردی وجود ندارد و تمامی پزشکانی که در این رشته فعالیت می کنند خود داروهای تجویزی را تولید می کنند و به همین دلیل شرکت های بیمه ای چارچوب خاصی برای محاسبه حق بیمه ندارند.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، گفت: تا وقتی که استاندارد سازی نشود و چارچوب مشخصی تعیین نشود شرکت های بیمه ای نمی توانند به این حوزه ورود کنند شاید تنها بشود ویزیت پزشک های طب سنتی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند را تحت پوشش قرارداد.

بیژنی اظهارکرد: چندین داروخانه طب سنتی که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هستند  وجود دارند که می توانند منبع خوبی برای شرکت های بیمه ای باشند اما آن هم درصورتیکه که چارچوب مشخصی تعیین شود که شرکت های بیمه ای در آن چارچوب فعالیت کنند.

وی، افزود: شرکت های بیمه ای متولی تهیه لیست فارماکوپه دارویی کشور نیستند وتنها یک شرکت خدماتی هستند که در بخش درمان یا اشخاص یا هربخش دیگری فعالیت می کنند و درآن رشته خدمات می دهند.

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، افزود: درحال حاضر استاندارد خاصی برای خدمات طب سنتی وجود ندارد و متولی آن هم شرکت های بیمه تجاری نیستند یعنی مشکلاتی وجود دارد که باید توسط وزارت بهداشت برطرف شود.