۰ نفر

صنعت بیمه، ناموفق در جذب جوانان

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶
کد خبر: 518383
صنعت بیمه، ناموفق در جذب جوانان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، علی ناصحی، رییس شعبه شرکت بیمه کارآفرین در استان خراسان جنوبی نوشت؛ جوانگرایی فقط یک ضرورت ارزنده نیست، بلکه یک معضل دراستخدام نسل بعدی متخصصان مورد نیاز در صنعت  بیمه است.

فاصله مهارت یا عدم تطابق مهارت های تازه با تجربیات قبلی درصنعت بیمه یا هرصنعت دیگری در شرایط فعلی کاملا مشهود است.

زیرامهارت های ارتباطی مدرن، نیازمند داشتن استعداد وتخصص است  که هر دو نوع این مهارتها لازمه پیشرفت شرکتهای بیمه ای است.

درحال حاضر هدف اصلی، رسیدگی مستقیم به مسئله جذب جوانان متخصص در صنعت بیمه است.

استفاده از نسل جدید درصنعت بیمه که به صورت کامل استعداد یابی شده و آموزش دیده باشند به عنوان یک رکن اصلی از استراتژی پیشرفت اقتصاد است.

صنعت بیمه  درجذب جوانان با مشکلاتی روبرو است.

 این امر کاملاً مشهود است که بیشترجوانان اطلاع زیادی در مورد بیمه ندارند.

به چهارموردازعواملی که منجر به ایجاد دیدگاه متفاوت درافراد در مورد بیمه می شود اشاره می کنم؛ظهور دیرهنگام بیمه های زندگی،فرهنگ سازی کند در زمینه بیمه های عمر و بازنشستگی،عملکرد نامناسب بعضی شرکتها در ارائه خدمات و عقب افتادگی  در ارائه رشته های مرتبط دانشگاهی با صنعت بیمه در مراکز آموزشی نسبت به کشورهای پیشرفته.

شرکتها در شرایط فعلی درحال تلاش برای جذب جوانان متخصص به عنوان سرمایه های انسانی آینده این صنعت هستند.

صنعت  بیمه نیز صددر صد با توجه به نیاز به جذب نسل نو باید با برنامه ریزی منسجم حتی با جذب کارآموز برای رفع این خلا در آینده تلاش کند.

دراین زمینه، شرکتهای بیمه یا حتی بیمه مرکزی می تواند با تعامل با مراکز آموزش عالی که دارای رشته های مرتبط با بیمه هستند به منظور جذب سریع فارغ التحصیلان آن رشته در شرکتهای بیمه با هرعنوان شغلی اعم از مشاور، نماینده، وکارشناس  اقدام  کنند.

ازسوی دیگر، رونق و پیشرفت فناوری باعث افزایش تمرکز بر موقعیت های مرتبط با فناوری مانند برنامه نویسان ، متخصصان فناوری اطلاعات و به ویژه دیجیتال مارکتینگ می شود، چیزی که ما شاهد ادامه آن برای صنعت در آینده نزدیک هستیم فقط با استقبال از استعدادها و تخصص نسل جوان امکان پذیر است.

صنعت بیمه درکنار نیاز مبرم به جوانگرایی، البته نیاز به برخی از تجربیات ناب نسل های گذشته به خصوص در زمینه  مدیریت و ارزیابی هم دارد.