۰ نفر

افزایش نرخ بیمه نامه خرید آن را برای افراد مشکل خواهد کرد

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳
کد خبر: 514187
افزایش نرخ بیمه نامه خرید آن را برای افراد مشکل خواهد کرد

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه امید، با بیان اینکه، با افزایش نرخ دیه، نرخ حق بیمه شخص ثالث هم باید به طور منطقی افزایش یابد، افزود: در صورتیکه نرخ حق بیمه هیچ افزایشی نداشته باشد، شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل ضریب خسارت بالای این رشته بیمه‌ای ، به صورت جدی آسیب خواهند دید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "امین کریم" گفت: باتوجه به اینکه نرخ دیه تا این میزان افزایش یافته، نرخ حق بیمه هم باید به صورت منطقی افزایش یابد.

سخنگوی قوه قضاییه امروز ازتعیین نرخ دیه برای سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد:‌ نرخ دیه قتل غیرعمد مسلمان ۴۸۰ میلیون تومان است و مبلغ تعیین شده از اول فروردین سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا است.

شورای عالی بیمه قرار است صبح فردا، برای نرخ بیمه شخص ثالث تصمیم بگیرد.

۲۸ شرکت بیمه کشور در ۱۱ ماهه امسال ۷۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان حق‌بیمه از مردم دریافت کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق آمارها، بیمه شخص ثالث با ۲۳/۸ هزار میلیارد تومان، بیمه درمان با ۱۴/۳ هزار میلیارد تومان و بیمه زندگی (عمر) با ۱۱/۲ هزار میلیارد تومان به ترتیب سه رشته‌بیمه با بیشترین حق‌بیمه تولیدی هستند.

مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه امید، با بیان اینکه نرخ دیه را سالانه قوه قضاییه مشخص می کند، افزود: بعد از افزایش نرخ دیه، بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه نرخ حق بیمه را مشخص و برای تصویب به مجلس ارائه می دهند.

مدیر اتومبیل شرکت بیمه امید، تصریح کرد: باید دید آیا با این وضعیت معیشتی مردم ، نرخ حق بیمه افزایش پیدا می کندیا خیر،زیرا با افزایش نرخ بیمه نامه ، خرید آن برای بسیاری از افراد جامعه مشکل خواهد بود.

کریم،اذعان داشت که، در صورتی که نرخ حق بیمه هیچ افزایشی نداشته باشد، شرکت های بیمه ای به دلیل ضریب خسارت بالای این رشته بیمه ای آسیب خواهند دید.

وی، خاطر نشان کردکه؛ برآورد حق بیمه باید مبلغی منطقی باشد که نه به مردم و نه شرکت های بیمه ای آسیبی وارد نشود.