۰ نفر

صنعت بیمه فقط یک درخواست معاونت فناوری ریاست جمهوری را اجرایی کرد

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
کد خبر: 504252
صنعت بیمه فقط یک درخواست معاونت فناوری ریاست جمهوری را اجرایی کرد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: چندین سرویس جدید ازصنعت بیمه درخواست شده که فقط یکی ازآنها که بیمه کالاهای دانش بنیان بوده اجرایی شده و مابقی هنوز توسعه نیافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، ”سورنا ستاری"، در مراسم اعطای پروانه فعالیت استارت آپ‌های بیمه‌ای برگزار شد، دو مشکل سرویس دهی صنعت بیمه به مردم را در دسترس نبودن و گران بودن خدمات عنوان کردوافزود:خدمات بیمه دردسترس مردم نبوده و باید سرویس خدمات را دسترس پذیرکرد وهمچنین خدمات بیمه گران بوده ومشتریان کمی از خدمات بیمه راضی  هستند.

وی،معتقد است که 2 مشکل مذکور در سرویس دهی صنعت بیمه کشور به‌واسطه حضور استارت آپ های بیمه برطرف می شود و ازصنعت بیمه خواست تا در بخش بیمه سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان و سرمایه گذاری خطرپذیر وارد شوند.

ستاری، با بیان اینکه "فین تک ها در کشور روزانه هزاران تراکنش بدون خطا انجام می دهند،" گفت: نوآوری هزینه دارد و برای فین تک هم خیلی ها هزینه دادند اما الان تمام بانک ها به این سمت رفته اند.

وی،تاکید کرد که شرکت های بیمه ای هم باید به سمت خدمات آنلاین حرکت کنند و از فین تک هایی که در حوزه بیمه وجود دارداستفاده کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،به صنعت بیمه توصیه کرد: نظارت بر عملکرد استارت آپ های بیمه ای باید باشد اما در کسب و کار آنها دخالت نکنید چراکه نوآوری است که کسب و کار را توسعه می دهد و خدمات را برای مردم دسترس پذیر می کند.

وی، گفت: با توسعه فین تک های بیمه قطعا اتفاقات خوبی می افتد و با وجود پیچیدگی هایی که صنعت بیمه دارد می توان انوع و اقسام سرویس ها را در بیمه ارائه کرد.