۰ نفر

درخشش بیمه سینا در سوددهی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 503900
درخشش بیمه سینا در سوددهی

بازخوانی دستاوردهای سالجاری شرکت بیمه سینا نشان می‌دهد که این شرکت بیمه‌ای با وجود شرایط پاندمی کرونا در تمام شاخص‌ها با رشدی قابل توجه روبرو بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، براساس آمارها، شرکت بیمه سینا تا پایان سه ماهه سوم سالجاری حق بیمه صادره خود را با رشدی 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از یک هزار و 400 میلیارد تومان رساند و رکورد حق بیمه صادره سال گذشته خود را در 9 ماه شکسته است.

ازسوی دیگر با نگاهی به صورت‌های مالی 9 ماهه شرکت بیمه سینا متوجه رشد بسیار خوب و عملکرد هوشمندانه این شرکت در بخش سرمایه‌گذاری‌ها می‌شویم.

درحقیقت مجموعه پرتوان شرکت بیمه سینا موفق شده تنها در 9 ماهه سالجاری بیش از 760 میلیارد تومان سود از محل سرمایه‌گذاری‌های خود کسب کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سود خالص شرکت بیمه سینا هم در سالجاری با رشد قابل توجهی روبرو بوده چراکه سود خالص این شرکت بیمه‌ای در پایان آذرماه سالجاری به رقمی در حدود 500 میلیارد تومان رسیده و رشدی ۱,۱۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بررسی عملکرد بیمه‌گری شرکت بیمه سینا نشان می‌دهد که با سکانداری رضا جعفری سهامداران این شرکت بیمه‌ای به سوددهی خوبی رسیده‌اند، زیرا سود خالص هر سهم این شرکت در پایان آذرماه سالجاری به رقم ۳,۳۵۹ ریال رسید و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱,۱۲۱ درصد رشد داشته است.

البته این موارد تنها آمار مثبت شرکت بیمه سینا در سالجاری نیست چراکه این شرکت بیمه ای در تحقق سود عملیاتی هم جهشی روبه جلو داشته است.

درواقع سود عملیاتی شرکت بیمه سینا تا پایان سه ماهه سوم سالجاری با رشدی ۱,۱۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم 485 میلیارد تومان رسیده است.

سود عملیاتی شرکت بیمه سینا در مدت 9ماهه ابتدایی سال گذشته رقمی در حدود 37 میلیارد تومان بوده است.

ازسوی دیگر شرکت بیمه سینا افزایش چهار برابری سرمایه را نیز در برنامه‌های خود قرارداده تا بواسطه آن ظرفیت حد مجاز نگهداری و توان رقابت با شرکت‌های بیمه ای  دیگر را افزایش دهد که این خود نوید روزهای بهتر را برای این شرکت بیمه ای می‌دهد.