۰ نفر

تعداد بیمه‌نامه‌ها ملاک درستی برای مقایسه عملکرد شرکت‌ها نیست

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 502839
تعداد بیمه‌نامه‌ها ملاک درستی برای مقایسه عملکرد شرکت‌ها نیست

مدیر بیمه‌های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، اظهارکرد: فعالان صنعت بیمه هرگز تعداد بیمه نامه‌های یک شرکت را برای مقایسه عملکرد آن درنظر نمی‌گیرند وحق بیمه تولیدی و خسارت پرداخت شده ازعوامل مهم درمقایسه شرکت‌ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سعید بیژنی"، با بیان اینکه برای ارزیابی عملکرد یک شرکت میزان رشد حق بیمه درنظرگرفته می شود، افزود: اگرحق بیمه رشد داشته باشد یعنی روند فروش آن شرکت با رشد روبرو بوده است.

وی،گفت: تعداد بیمه نامه در برخی از رشته ها همانند رشته هایی که به اشخاص مربوط می شوند مانند بیمه نامه های عمروحوادث انفرادی تاثیرگذاراست و تاحدودی می شود به عنوان یک منبع برای رشد آن رشته به آن توجه کرد.

بیژنی ادامه داد:تعداد بیمه نامه در بیشتررشته های بیمه ای اصلا ملاک عمل نیست اما در رشته های انفرادی می توان به عنوان ملاک اینکه تعداد افراد بیشتری قانع به خرید بیمه نامه شده اند قرارداد و اینکه یک تبلیغ نفر به نفر شده است.

به گفته مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین،در بیمه نامه بدنه اتومبیل هم که یک بیمه نامه انفرادی است تعداد بیمه نامه باید درکنار حق بیمه درنظر گرفته شود.

بیژنی ادامه داد: صدور 2 هزار بیمه نامه بدنه برای خودروهای بالای 500 میلیون با 2 هزار بیمه نامه برای خودروی زیر 150 میلیون بسیار متفاوت است ودر حق بیمه ای که تولید می شود تفاوت زیادی وجود دارد.

وی، با بیان اینکه در بیمه نامه های درمان گروهی می توان از ده هزار نفر تا یک میلیون نفر را پوشش داد، افزود: این بیمه نامه در هردو حالت به عنوان یک بیمه نامه در نظر گرفته می شود اما حق بیمه بسیار متفاوتی دارد.

مدیربیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین، تصریح کرد:فعالین صنعت بیمه برای ارزیابی عملکردشرکت های بیمه ای به آمار تعدادی بیمه نامه ها توجهی نمی کنند.