۰ نفر

آرمان فروش الکترونیکی بیمه‌نامه به اتباع خارجی در ورودی مرزهای کشور را کلید زد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کد خبر: 502293

آرمان فروش الکترونیکی بیمه‌نامه به اتباع خارجی در ورودی مرزهای کشور را کلید زد

معاون اجرایی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد که در حال حاضر ۴۰ دستگاه "کش اکسپتور" در مرزهای مختلف کشور قرار دارد و اتباع خارجی می‌توانند بیمه‌نامه خود را از آن تهیه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "حمیدرضا امیرحسنخانی" در مراسم رونمایی از پروژه ملی بیمه آرمان با عنوان "دستگاه مکانیزه صدور بیمه نامه های مسافرتی برای اتباع خارجی( INEX )"، به بروزبرخی  تخلف ها در مرزهای ورودی کشور از جمله  عدم اعتبار بیمه نامه صادره توسط برخی از نمایندگی ها و نرخ وپرداخت مابقی وجه به اتباع خارجی اشاره کرد و افزود: کمیته ساماندهی بیمه مرکزی جلسه ای تشکیل داد که تمام شرکت های بیمه ای هم حضور داشتند و 2 تا 3 پیشنهاد در این خصوص مطرح شد .

عضوهیات مدیره شرکت بیمه آرمان، افزود: یکی از پیشنهادات این بود که با استقرار صندوق با یک کاربر درزمان ورود اتباع ، آنها را در ابتدای ورودی مرز بیمه کنند و مبلغ را هم به صندوقدار پرداخت کنند اما به دلایل مختلف  این کار ممکن نشد.

امیرحسنخانی ادامه داد:دریافت وجه از اتباع خارجی باید مکانیزه باشد وبرای همین یک دستگاه "کش اکسپتور" ایجاد شدکه اتباع خارجی بتوانند مبلغ پولی که می خواهند با ارزهای مختلف و ارز بومی خود پرداخت کنند و دستگاه کش اکسپتور پس از دریافت مبلغ به آنها بیمه نامه پرداخت کند و مابقی پول نیز به صورت کارت هدیه در اختیار اتباع قرار بگیرد.

وی، به موضوع جلوگیری از خروج ارز و استفاده از پول پرداختی اتباع خارجی به دستگاه کش اکسپتور اشاره کرد و گفت: این موضوع را باید به فرصت تبدیل کنیم و مابقی مبلغ را به صورت ریال و کارت هدیه در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون اجرایی شرکت بیمه آرمان، بیان کرد: پروژه اینکس و دستگاه کش اکسپتور با حمایت بیمه مرکزی و نهادهای به نتیجه رسید و اجرایی شد و در حال حاضر 40 دستگاه در مرزهای مختلف کشور قرار دارد.

امیرحسنخانی به دغدغه سایر شرکت های بیمه ای و سندیکای بیمه گران از سهم سایر شرکت های بیمه از پرتفوی اتباع خارجی اشاره کرد و توضیح داد: در جلسه ای که داشتیم قرار شد این کار به صورت کنسرسیوم انجام شود  و بیمه های دیگر هم در این کار سهیم باشند.