۰ نفر

موتورسواران به دنبال خرید تقسیطی بیمه‌نامه هستند

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 500406

موتورسواران به دنبال خرید تقسیطی بیمه‌نامه هستند

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه حافظ بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل ریسک بالایی که موتورسیکلت دارد از فروش بیمه‌نامه به این قشرممانعت می‌کنند زیرا مراجعه چندانی دراین حوزه ندارند و توزیع ریسک به درستی اتفاق نمی‌افتد و نسبت خسارت به واسطه وصولی کم، بالا می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "علیرضا فاطمی بهشتی"، گفت: عدم توانایی مالی راکبان موتورسیکلت باعث می شود که هرچقدر جریمه بخشیده شود تمایلی به بیمه کردن نداشته باشند.

وی افزود: البته نظارت هم در این حوزه کم است، در حوزه خودرو ترس از نداشتن بیمه نامه وجود دارد اما در حوزه موتور سیکلت گاهی کفی هایی در خیابان گذاشته می شود که موتورهایی را که فاقد بیمه نامه هستند متوقف می کنند.

مدیر بیمه اتومبیل شرکت بیمه حافظ با بیان اینکه موتورسواران به دنبال خرید  تقسیطی بیمه نامه هستند، ادامه داد: شرکت های بیمه ای در این قسمت به دلیل عدم وصول مطالبات همکاری نمی کنند.

وی، با اشاره به تمایل شرکت های بیمه ای به قراردادهای کلان همانند صدوربیمه نامه برای موتورهای صفر کیلومتر از درب کارخانه، افزود: ریسک موتورسیکلت های صفر پایین است و به همین دلیل شرکت ها روبه فروش بیمه نامه به اینگونه موارد می آورند و موتورهای دارای بخشودگی عموما بیمه نمی شوند.

مدیر بیمه اتومبیل شرکت بیمه حافظ ،یکی از راهکارهای خروج از این وضعیت را، عملیاتی تر شدن اجبار قانون بیمه شخص ثالث برای شرکت های بیمه ای مطرح کرد و گفت: باید سامانه ای وجود داشته باشد که اگر فردی برای خرید بیمه نامه مراجعه کرد و شرکت بیمه ای به دلیل بخشنامه داخلی از فروش بیمه نامه ممانعت کرد، بتوان در آن سامانه به نهاد ناظر شکایت کند.

به گفته وی،توجه به تبلیغات محیطی بیمه ای مسئله ای است که در صنعت بیمه بسیار کمرنگ است، باید مواردی همچون طرح بخشودگی بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت و بخشنامه های خود بیمه مرکزی در قالب طرح های تبلیغاتی توسط صدا و سیما اطلاع رسانی شود.