۰ نفر

پرداخت بخشی از خسارت بر عهده سازمان دخیل در تصادف است

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبر: 499751
پرداخت بخشی از خسارت بر عهده سازمان دخیل در تصادف است

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین، اظهار کرد: در قانون بیمه شخص ثالث به این موضوع اشاره شده که پرداخت میزانی از خسارت بر عهده هرسازمانی است که درحادثه تصادف دخیل باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، به تازگی اعلام شده که در تصادف‌هایی که چراغ‌های خیابان محل تصادف خاموش و دلیل تصادف هم تاریکی باشد، سازمان مربوطه باید سهمی از خسارت را بپردازد.

"اروج گروسی"، گفت: در قانون بیمه شخص ثالث سهمیه ای بابت مقصر بودن برخی از سازمان ها همانند وزارت راه یا هر سازمان دیگری که دخیل در حادثه باشد درنظرگرفته شده است.

وی، افزود: اگر وزارت راه در جاده ای گارد ریل اضافه نکرده باشد یا شهرداری خاکی ریخته باشد و جمع آوری نکرده باشد به طورکلی پرداخت میزانی از خسارت بر عهده هرسازمانی است  که درحادثه تصادف دخیل باشد.

مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه کارآفرین خاطرنشان کردکه، شرکت های بیمه ای در اینگونه موارد تمامی مبلغ خسارت را به بیمه گذار پرداخت کرده و بعد با توجه به مدارکی که دارند برای بازیافت آن مبلغ به سازمانی که خسارت مربوط به آن بوده مراجعه می کنند. 

اروجی اذعان داشت: بازیافت این خسارت ها به طور معمول به راحتی انجام نمی شود و گاهی به شکایت  کشیده شده و به راحتی به شرکت های بیمه ای پرداخت نمی شود.