۰ نفر

بسیاری از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای قابل برون‌سپاری است

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کد خبر: 488239

بسیاری از خدمات شرکت‌های بیمه‌ای قابل برون‌سپاری است

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، معتقد است که اگر یک سازمان براساس برنامه و به‌درستی برون‌سپاری را انجام دهد، منجر به چابکی و چالاکی و در نهایت بالا رفتن سوددهی آن سازمان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "بهروز اسدنژاد"،عملیات شرکت‌های بیمه را به دو بخش تقسیم کرد و گفت: یک بخش عملیات بیمه‌گری است که شامل صدور وپرداخت خسارت وبخش دیگر فعالیت شرکت‌های بیمه درزمینه سرمایه‌گذاری است.

وی،افزود:دربخش بیمه‌گری، شرکت‌های بیمه‌ای فروش را برون سپاری کرده‌اند به‌طوریکه 85 درصد فروش توسط شبکه ‌فروش انجام شده و یک مقدارکمی از فروش توسط خود شرکت های بیمه ای انجام می‌شود آن هم بنابر دلایلی مانند تمایل بیمه‌گذار به نبودن واسطه.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت ادامه داد:از سوی دیگر در بخش خسارت هم در گذشته که ارزیابان خسارت نبودند، شرکت‌های بیمه‌ای بخش زیادی از خسارت‌ها را به کارشناسان رسمی دادگستری می سپردند و یا از متخصصان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کردند.

اسدنژاد، عنوان کرد:درحال حاضر بیمه مرکزی با آیین نامه ارزیابان خسارت ، الزام کرده که در فرایند پرداخت خسارت باید یک فرد حقیقی یا شرکت حقوقی مورد تایید بیمه مرکزی که استقلال رای داشته و تعارض منافع ندارد ارزیابی خسارت‌ها را انجام دهد.

به گفته وی،دربخش عملیات بیمه‌گری ،چه صدور و چه پرداخت خسارت ، قابل برون سپاری است واین عملیات را بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت اظهارداشت: بخشی از عملیات پشتیبانی درشرکت‌های بیمه مانند فناوری اطلاعات و یا اداره حمل و نقل هم برون سپاری شده و شرکت‌های بیمه ای  قسمت فناوری اطلاعات را چه از نظر نرم‌افزاری، تولید و یا نصب به شرکت‌های مربوطه داده اند.

اسدنژاد، بابیان اینکه "بسیاری از بخش‌های عملیاتی شرکت‌های بیمه ای قابل برون سپاری است،" افزود: البته با خدمات دیجیتالی در صنعت بیمه، فروش بدون واسطه، عملیات غیر مستقیمی که از طریق شبکه فروش انجام و برون سپاری محسوب می شد منتفی می‌شود و مواجهه مستقیم مشتریان و خریداران با شرکت بیمه انجام می‌شود.

به اعتقاد وی، آنچه برای شرکت‌های بیمه‌ای باقی می‌ماند بخش حاکمیتی شامل سیاستگذاری‌‌‌‌‌ها، خلق محصول، مدیریت ریسک و حسابرسی است ،هرچند که شرکت‌های بیمه‌ای حسابرسی داخلی دارند اما عملیات حسابرسی را هم باید به مراجع بالادستی بدهند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ملت، بیان کرد: اگر یک بنگاه اقتصادی براساس استراتژی که دارد بخواهد هزینه‌های خود را کاهش داده و راندمان کاری را بالا ببرد و در نهایت به یک بنگاه سودآورو چابک تبدیل شود، به زنجیره ارزش خود فکر می کند.

اسدنژاد، گفت: یک بنگاه اقتصادی در برون سپاری می‌تواند یک مکانیزم رقابتی بگذارد که با کیفیت بالا و قیمت پایین استفاده کند و اگر چنین کاری را انجام داد، بی‌شک منجر به چابکی،کوچک شدن سازمان، کم شدن هزینه‌ها و در نهایت بالا رفتن سود آن سازمان می‌شود.

وی، تصریح کرد: اما اگر یک بنگاه اقتصادی بدون هیچ برنامه، منطق و استراژی برون سپاری را انجام دهد نه تنها به چالاکی آن سازمان کمک نمی کند بلکه یک مجموعه‌ای درست می‌شود که اگر برون سپاری نمی‌کرد بهترهم بود.