۰ نفر

شرکت‌های بیمه‌ای برای پرداخت خسارت اصل فاکتور مراکز درمانی را می‌خواهند!

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 480591
شرکت‌های بیمه‌ای برای پرداخت خسارت اصل فاکتور مراکز درمانی را می‌خواهند!

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران لوپوس بیان کرد: هزینه پروتز برای تعویض مفصل بسیار بالاست و هیچ‌یک از سازمان‌های بیمه‌گر بازرگانی و پایه، پروتز، داروهای بعد از جراحی و خدمات توانبخشی و خود مراقبتی بعد از جراحی را پوشش نمی‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "امیرحسین مسرور"، افزود:مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که افزایش قیمت بسیاری از داروها در پوشش بیمه ای لحاظ نشده است.

وی،خاطرنشان کرد که، بسیاری از بیماران که به مراکز درمانی تحت قرارداد تامین اجتماعی مراجعه می کنند از خدمات خوبی بهره مند نمی شوند.

مسرور توضیح داد:  یکی از شروط بیمه های بازرگانی برای خرید بیمه نامه تکمیل درمان این است که اگر شخصی قبل از بیماری بیمه نداشته باشد دیگر نمی تواند تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد یعنی باید در 5 سال گذشته در سلامت کامل قرار داشته باشد.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران لوپوس، با بیان اینکه تعداد اعضای رسمی انجمن در حدود 1300 نفر است، گفت: براساس بررسی که مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده، از هر 1500 نفر یک نفر مبتلا به بیماری لوپوس است.

وی،اذعان داشت که، یکی از مشکلات دیگر دریافت هزینه از سازمان های بیمه گر است، افراد بعد از پرداخت هزینه برای اینکه مبلغ خود را از بیمه ها بگیرند هفت ماه در نوبت می مانند.

مسرورضمن بیان اینکه بیمه های پایه و بازرگانی برای پرداخت خسارت بیمه گذار اصل فاکتور مراکز درمانی را مطالبه می کنند، افزود: این یک امر به شدت مشکل ساز بوده  زیرا مراکز درمانی حاضر به صادرکردن دو فاکتور اصل نیستند.