۰ نفر

لوازم توانبخشی معلولان فاقد پوشش بیمه‌ای است

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵
کد خبر: 471973
لوازم توانبخشی معلولان فاقد پوشش بیمه‌ای است

مدیرعامل جامعه معلولین ایران بیان کرد: خدمات و لوازم توانبخشی به عنوان نیازهای ضروری هر معلول تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای قرار ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "کامران عاروان"، گفت: یکی از مسائلی که از سالهای قبل انجمن،مورد پیگیری قرار گرفته اینکه لوازم و خدمات توانبخشی مرتبط با انواع معلولیت افراد،تحت پوشش بیمه نیستند.

وی ادامه داد که اگر سازمان های بیمه ای بتوانند لوازم توانبخشی را تحت پوشش خود در بیاورند کمک بزرگی به جامعه معلولین کشور می شود زیرا بهزیستی هم با توجه به افزایش قیمت این لوازم به تنهایی توانایی تامین این حجم از لوازم را ندارد.

عاروان، با بیان اینکه این موضوع را تا شورای عالی بیمه هم پیگیری کرده اند، افزود: درحال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا لوازم توانبخشی را جزء پوشش های بیمه ای خود قرارداده اند منتهی از لحاظ قیمت، کیفیت و زمان سقفی برای آن تعیین می شود.

مدیرعامل انجمن معلولین ایران،با اشاره به اینکه بسیاری از معلولین تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، تامین اجتماعی و سلامت قراردارند، گفت: اما لوازم توانبخشی توسط هیچکدام از این سازمان ها پوشش داده نشده و یکسری از لوازم بهداشتی و داروهای مورد نیاز معلولین باید به صورت آزاد تهیه شود.

وی،مدعی شد که درحال حاضر به علت افزایش قیمت،برخی ازمعلولین از وسایل توانبخشی دست دوم ویا تعمیرشده استفاده می کنند زیرا توانایی خرید لوازم نو را ندارندکه این مسئله آسیب جدی به بدن آنها وارد می کند.

عاروان، بیان کرد:به دلیل اینکه در موضوع توانبخشی پراکندگی وجود دارد یعنی سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت وسازمان های دیگردر این زمینه فعال هستندکه دارای وحدت رویه نیستند.

وی،تعداد اعضای انجمن متبوع خودرا 50 هزار معلول جسمی و حرکتی برشمرد که در 40 شعبه و دفتر در سراسر کشور پراکنده هستند.