۰ نفر

کفه ترازوی نرخ بیمه‌نامه بدنه خودرو به نفع مصرف کننده سنگینی می‌کند

۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۳
کد خبر: 466850
کفه ترازوی نرخ بیمه‌نامه بدنه خودرو به نفع مصرف کننده سنگینی می‌کند

یک کارشناس صنعت بیمه،خودروهای دارای بیمه بدنه در کشور را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد کرد وافزود: بخشی از این آمار نیزمربوط به خودروهای لیزینگ و صفر کیلومتر هستند که یا سازنده خودرو و یا شرکت لیزینگ بیمه‌نامه بدنه را به مشتری ارائه کرده، بنابراین اگر این خودروها از آمار خارج شوند،درصد بیمه‌های بدنه اختیاری از این هم کمتر خواهد شد.!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، وحیدرضا باختری، دلایل متعددی همچون عدم شناخت مردم جامعه، اطلاع رسانی ضعیف به مردم و شرایط اقتصادی را تاثیرگذار در آمار پایین و اقبال کم جامعه به بیمه نامه بدنه خودرو دانست.

وی، توضیح داد: صنعت بیمه و شرکت های بیمه ای نتوانسته‌اند به خوبی خدمات خود را در رشته بیمه بدنه در معرض تبلیغات و اطلاع رسانی عموم مردم قرار دهند.

به گفته این کارشناس صنعت بیمه، بیمه بدنه یکی از رشته های بیمه ای است که به لحاظ نرخ و شرایط برای بیمه گذاران بسیار مقرون به صرفه است چراکه حق بیمه های موجود رقابتی شده و کفه ترازو به نفع مصرف کننده و یا بیمه گذار سنگینی می کند.

باختری، اذعان داشت که بیمه گذاران در بازار رقابتی موجود می توانند با کمترین نرخ های ممکن خودرو خود را بیمه کرده و از پوشش های کامل بهره مند شوند ضمن اینکه تسهیلات پرداخت حق بیمه حتی تا 12 قسط برای بیمه گذاران فراهم است.

وی، گفت که شاید بسیاری از مردم ندانند که با خرید یک بیمه بدنه خودرو می توانند پوشش هایی همچون، خسارت حوادث و تصادفات، آتش سوزی، خسارت ناشی از بلایای طبیعی، سرقت خودرو و قطعات آن، هزینه حمل و نجات خودرویی که آسیب دیده و حتی ایاب و ذهاب بیمه گذار درمدتی که وسیله نقلیه در تعمیرگاه است را دریافت کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که حتی بسیاری از کسانی که بیمه نامه بدنه خودرو را دارند، با توجه به اینکه شرایط را کاملا مطالعه نکرده اند اطلاعات کاملی از پوشش های این بیمه نامه ندارند.

باختری، دلیل عدم اطلاع مردم از خدمات و پوشش های بیمه نامه بدنه خودرو را اینگونه عنوان کرد: بخشی ناشی از این است که صنعت بیمه تبلیغات و اطلاع رسانی کاملی ندارد، یعنی نتوانسته مطالب را به صورت دقیق برای عموم و ذینفعان این بیمه نامه اطلاع رسانی کند.

وی، وضعیت اقتصادی مردم را نیز در فروش بیمه نامه بدنه خودرو موثر دانست و بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که بیمه جزو اقلام غیر ضروری در سبد کالای مصرف خانوار قرار دارد.

به اعتقاد باختری، شرایط اقتصادی به گونه ای شده که حتی اگر بیمه نامه شخص ثالث از حالت اجباری خارج شود بسیاری از مردمی که عادت به تمدید و خریداری این بیمه نامه دارند دیگر آن را خریداری نمی کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، بیان کرد که در حال حاضر بیمه گران به فروش بیمه نامه بدنه خودرو رغبت دارند و پایین آمدن نرخ این بیمه نامه در بازار گواه این مطلب است چراکه بیمه شخص ثالث به عنوان یک بیمه نامه اجباری حاشیه سودی برای شرکت های بیمه ای ندارد و شرکت های بیمه ای با فروش محصولات دیگر همچون بیمه نامه بدنه خودرو در کنار بیمه شخص ثالث سعی در جبران بخشی از زیان بیمه شخص ثالث دارند.