۰ نفر

صاحبان صنایع مختلف از خدمات بیمه‌ای ناراضی هستند

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 464942

صاحبان صنایع مختلف از خدمات بیمه‌ای ناراضی هستند

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: مشکل صنعت بیمه در ایران این است که به جنبه کیفی و فنی آن توجهی نشده و فقط جنبه تجاری آن در نظرگرفته می‌شود، بر همین اساس شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاران بیمه تنها به دنبال سود هستند و شرکت‌ها و تولیدکنندگانی که با بیمه‌ها قرارداد دارند تنها کسانی هستند که آسیب می‌بینند و در قبال پرداخت هزینه گزاف هیچگونه خدماتی دریافت نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین،"مصطفی سعیدی" در گفت و گو، گفت: با توجه به گستردگی شرکت های بیمه ای،صنعت بیمه به جای رسیدن به کیفیت فقط به کمیت رسیده، دفاتر بیمه ای خدمات عمومی مشترکی را ارائه می دهند و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به دلایل مختلف نمی توانند به درستی از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی، دلایل عدم بهره بردن تولید کنندگان از خدمات بیمه ای را اینگونه برشمرد:به دلیل تنوع شرکت های بیمه ای و همچنین عدم رقابت درستی که در این صنعت وجود دارد  بیمه گذاران عملا نمی توانند راستی آزمایی مشخصی داشته باشند وشرکت های بیمه ای در زمان عقد قرارداد بایک استراتژی کار می کنند و در هنگام وقوع خسارت با انواع تبصره های مختلف قانون بیمه ای از پرداخت خسارت جلوگیری می کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد که بیمه مرکزی باید شرایطی را فراهم کند که تمامی شرکت ها موظف به رعایت چارچوب و قوانین  باشند در اینصورت شاید بیمه گذاران بتوانند با حداکثر امکانات از حداکثر خدمات بیمه ای بهره ببرند.

سعیدی ضمن بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات و تولید کنندگان با تمامی هزینه هایی که در حوزه بیمه انجام می دهند همیشه از خدمات این صنعت ناراضی هستند، افزود: دلیل این نارضایتی عدم پرداخت به موقع خدمات و خسارت است که منجر به نارضایتی صاحبان صنایع مختلف در حوزه بیمه شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها به جنبه عمومی و خدماتی بیمه توجه می شود اما شرکت های بیمه ای در ایران بیشتر به جنبه تجاری آن توجه می کنند ودر هنگام وقوع خسارت به عناوین و بهانه های مختلف خسارت را به درستی پرداخت نمی کنند.

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران عنوان کرد: به عنوان نمونه در سال 97 به دلیل سیلی که آمد بخش اعظمی از دیوار کارخانه تخریب شد و بالغ بر 3 میلیارد تومان خسارت به شرکت وارد شد و بااینکه واحد از انواع بیمه نامه برخوردار بود اما گفتند که که این حصار جزء بیمه نامه نبود و شامل پرداخت خسارت نمی شود.

سعیدی در خصوص بیمه نامه مسئولیت کالا اینگونه توضیح داد: هر واحد تولیدی بخشی به نام واحد تضمین کیفیت دارد که مسئولیت این بخش همانند بیمه است با این تفاوت که واحد تضمین کیفیت در بدنه اجرایی و در روند تولید قرار می گیرد و از ابتدا تا انتهای کار و محصول نهایی را تضمین کیفیت می کند.

وی افزود: بیمه می تواند محصول نهایی تولید را تحت پوشش قرار دهد و در کنار واحد تضمین کیفیت قراربگیرد و به عنوان یک مکمل برای آن واحد عمل کند و مانند بیمه نامه های مسئولیت حوزه های دیگر، بیمه مسئولیت کالا هم جزدستور کار تولیدکنندگان قرارگیرد.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهارکرد: در بخش تولید به دلیل گستردگی خدماتی که وجود دارد به  سختی می توان مسئولیت کار در روند تولید و محصول نهایی را راستی آزمایی کرد به همین دلیل برای تعریف این نوع  بیمه نامه باید چارچوب مشخصی در نظر گرفت و نباید به عنوان یک کار عمومی درنظر گرفته شود.