۰ نفر

سامانه جدید جامع شکایات بیمه مرکزی به زودی رونمایی می‌شود

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 458496
سامانه جدید جامع شکایات بیمه مرکزی به زودی رونمایی می‌شود

رئیس اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی،اظهارکرد که بیمه مرکزی در راستای ارتقای سامانه جامع شکایات تلاش می‌کند و در حال طی فرآیند سامانه جدید هستیم و بزودی اجرایی و از آن رونمایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "ابوالفضل دهقان زاده"، درعین حال،افزودکه تا زمان نهایی شدن این سامانه جدید، سامانه جامع شکایات فعلی جوابگوی نیازها خواهد بود.

وی، بیان کرد: شکایت های رسیده به بیمه مرکزی با کدملی ثبت می شوند اما به این معنا نیست که کدملی از هر شهری صادر شده بیمه گذار هم ساکن همان شهر است ، بنابراین به دنبال آن هستیم تا بتوانیم شکایت هارا به صورت استانی طبقه بندی کنیم که این مهم نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر از بیمه گذاران و تمایل آنان است.

رئیس اداره رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی،با تاکید براهمیت مقوله شکایات در بیمه مرکزی، گفت: در آیین نامه 71 شورایعالی بیمه به صراحت گفته شده که موسسات بیمه مکلفند که واحد رسیدگی و پاسخگویی به شکایات را در سطح کشور و تحت نظارت و مسئولیت مستقیم شخص مدیرعامل ایجاد کنند و اگر کوتاهی در این خصوص باشد با مدیرعامل شرکت بیمه گر مکاتبه خواهد شد شخص مدیرعامل جوابگو خواهد بود.

دهقان زاده،تصریح کردکه شرکت های بیمه ای باید در تمام شعب خود درسطح کشورامکان رسیدگی به شکایات را فراهم کنند ودرحال حاضر هم تمام شرکت های بیمه ای واحد رسیدگی به شکایات را دارند.

وی ادامه داد: برخی از شرکت های بیمه ای به موضوع رسیدگی به شکایات بیمه گذاران اهمیت ویژه ای داده و واحدهای مستقل مدیریت بازرسی و شکایت را یک مجموعه منسجم ومستقل را ایجاد کرده اند.

رئیس حوزه شکایات بیمه مرکزی، افزود: بعضی از شرکت های بیمه ای نیز با توجه به شکایت های کمتری که دارند در حد یک اداره رسیدگی به شکایات دارند.