۰ نفر

شرکت‌های بیمه‌ای همکاری خوبی با استارت آپ‌ها ندارند

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبر: 453689
شرکت‌های بیمه‌ای همکاری خوبی با استارت آپ‌ها ندارند

یک عضو هیئت مدیره استارت‌اپ ایزی بیمه، بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای همکاری خوبی با استارت‌اپ‌ها ندارند و بسیاری از داده‌ها از جمله نرخ محصولات بیمه‌ای در اختیار استارت‌اپ‌ها قرار نمی‌گیرد و بیمه مرکزی با ورود به این مسائل و تنطیم مقرارت می‌تواند شرکت‌ها را وادار به همکاری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "سیدمحمود شجاعی" گفت: زیرساخت های نرم افزاری و فنی در حوزه صنعت بیمه بسیار ضعیف است و از آنجایی که محصولات بیمه ای فروختنی هستندو کارمزدی برای فروش و صدور آن در نظر گرفته شده یکسری رقابت های ناسالم در آن وجود دارد.

وی، با اشاره به زیرساخت های فنی ضعیف بیمه ای کشور، افزود:شرکت  های بیمه ای از نظر توانایی فنی مشکلاتی دارند و نمی توانند (open api) به استارت آپ ها و شرکت ها سرویس دهند یعنی یک استارت آپ برای اینکه شروع به فعالیت کند اول از همه نیاز به سرویس و داده داردولی هیچکدام از این داده ها از طریق نرم افزار در اختیار استارت آپ ها قرار نمی گیرد.

این عضو هیئت مدیره استارت آپ ایزی بیمه، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای همکاری خوبی با استارت آپ ها ندارند، ادامه داد: شرکت های بیمه ای دوحالت دارند یا استارت اپ را به عنوان رقیب می بینند و معتقدند که استارت آپ ها کار مفیدی انجام نمی دهند یا اینکه خیلی از شرکت های بیمه ای خود به این سمت رفته اند و فروش آنلاین را راه اندازی کرده اند و اطلاعات به استارت آپ ها نمی دهند.

وی، خاطرنشان کرد که نگاه صنعت بیمه به استارت اپ  یک نگاه سنتی است در حالیکه استارت اپ ها می توانند فعالیت های بسیاری از جمله ارزیابی ریسک،اکچوئری یا تحلیل داده یا خلاقیت های دیگر را در صنعت بیمه راه اندازی کنند که شرکت های بیمه ای فاقد آن خلاقیت لازم هستند و استارت اپ ها را تنها به دید فروش نگاه کرده و آنها را جدی نمی گیرند.

عضو هیئت مدیره استارت اپ ایزی بیمه درخصوص ورود استارت آپ ها به بازار سرمایه توضیح داد: یکی از دغدغه های جدی استارت اپ ها تامین مالی است که شاید با ورود به بازار سرمایه این مشکل تاحدودی برطرف شود ولی وورد به بازار سرمایه نیز خود شرایطی دارد اول از همه استارت اپ باید توجیه مالی پیدا کند و سرمایه گذار را جذب کند بعد به بلوغی برسد که وارد بازار سرمایه شود.

وی اظهار کرد: مشکل اول در حوزه فروش بیمه نامه این است که شرکت های بیمه ای به استارت اپ ها نرخ نمی دهند و ما چیزی در حدود یک میلیارد هزینه کردیم و حدود 7 ماه وقت گذاشتیم تا یک کر بیمه ای را پیاده کنیم که بتوانیم نرخ ها را ارائه دهیم و این یک هزینه گزاف است که مبنای درستی ندارد و بیمه مرکزی می تواند با ورود به این مسائل و تنظیم مقررات شرکت ها را وادار به همکاری کند