امروز معامله‌گرها حدود ۸۵۰میلیارد تومان سهام شستا خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۶درصد از کل سهام تلیسه معامله شد.

اقتصاد آنلاینهانا پاکمند؛ بورس امروز در مجموع حدود ۱۳هزار و ۷۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خودرو»، «وتجارت»، «فملی» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته بیش از ۸۵۰میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش بیش از۷۴۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک تجارت نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) پس از بازگشایی ۳۹درصد رشد قیمت و سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) رشد حدود چهار درصدی قیمت را تجربه کردند.

یشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از هزار و ۹۳۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۶۴۰میلیارد تومانی دوم شد و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶درصد از کل سهام دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۳سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۰نماد نخست اختصاص داشت.

1

2