خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم ۵۸۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری به ثبت رسید و همچنین سهام شپنا ۲۷۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و۲۲۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۵۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «شپنا»، «خبهمن» و «خساپا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان حدود ۲۷۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وملی»، «فوکا» و «لکما» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۴۹۰میلیارد تومان (۵۳ درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۷۰میلیارد تومان (۴۸ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۱ ماد و حجم صف‌های فروش در ۴۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بانک قرض الحسنه رسالت (وسالت) به ۱۱.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

محبوب‌ترین صنعت امروز «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با خالص تقاضای ۴۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۸۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «فلزات اساسی» با فشار فروش ۲۷۵میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۵ درصد از پنج هزار میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۴۳۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۴۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۴۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 99.09.03

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.09.03