۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توجه حقوقی‌ها به «میدکو» معطوف بود

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲
کد خبر: 482466
توجه حقوقی‌ها به «میدکو» معطوف بود

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، به صورت صددرصد خصوصی و سهامی عام به منظور سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی کشور، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پذیره نویسی عمومی در آذرماه سال ۱۳۸۶ تأسیس و آغاز به کار نموده است.

اقتصادآنلاین - سارا محسنی؛ هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه که با نماد «میدکو» در بازار سهام شناخته می‌شود، در گروه فلزات اساسی قرار داشته و معاملات آن در بازار اول فرابورس صورت می‌گیرد. 

«میدکو» در معاملات امروز خود، توجه اشخاص حقوقی را جلب کرد و معاملات خود را با رشد ۰.۸ درصدی و در قیمت ۲هزار و ۳۰۰ تومان به پایان رساند. هزار معامله در حجمی ۸ میلیون سهمی از معاملات امروز به هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه اختصاص داشت.

درخصوص میزان خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی باید گفت که اشخاص حقیقی، یک میلیون سهم (۱۶ درصد) از «میدکو» را خریداری کردند و ۷ میلیون سهم (۹۰ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر، اشخاص حقوقی، خرید بیشتری انجام داده و تعداد ۷ میلیون سهم (۸۳ درصد) را خریدند و ۷۸۰هزار سهم (۹ درصد) را فروختند. 

برای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه در پایان معاملات روز جاری، صف خرید ۲۵۰ سهمی در قیمت ۲هزار و ۳۰۰ تومان و صف فروش هزار سهمی در همان قیمت تشکیل شد.