خالص سفارشات فروش سهام از رقم سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت انبوه سازی املاک و مستغلات بیش از سایرین بود و همچنین سهام بانک دی ۳۲۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه بورس امروز جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۱۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۲۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وآیند»، «وملی» و «فوکا» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۳۲۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «کاما»، «فملی» و «بترانس» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۲۰میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۵۱۵میلیارد تومان (۴۴ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۳ نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۰ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف س.توسعه و عمران استان اردبیل (ثتوسا) به ۱۲.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه«استخراج کانه‌های فلزی » با تقاضای خرید ۱۷۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۹درصد از چهار هزار و ۶۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع چهار هزار و ۲۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۱۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۸۷۰میلیارد تومان خواهد رسید.