خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۴۰۰میلیارد تومان عبور کرد، برتری سمت عرضه در صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیش از سایرین بود و همچنین سهام بانک آینده ۴۰۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ در ساعت ۹ و ۳۰ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب خالص سفارشات فروش که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش «وآیند»، «وملی» و «کیسون» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۳۷۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید «خساپا»، «کاما» و «خودرو» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۳۵۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۵۶۰میلیارد تومان (۵۰درصد کل) می‌شود. همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۷نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «خودرو و ساخت قطعات» با تقاضای خرید ۳۶۰میلیارد تومانی همراه است.

صفهای خرید و فروش بورس و فرابورس 99.08.24

این جدول حدود ۳۴ درصد از پنج هزار و ۸۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۷۹ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۹۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

نقشه صفوف خرید و فروش سهام 99.08.24