۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قرارگرفتن «حکشتی» در رتبه پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۵۷
کد خبر: 480969
قرارگرفتن «حکشتی» در رتبه پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در زمینه حمل‌ونقل دریایی فعالیت می‌کند، با نماد «حکشتی» در بازار سهام شناخته می‌شود.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ وارد بازار سهام شد، در مدت حضور خود در بورس غیر از مدت کوتاهی، بازدهی مثبتی را برای سهامداران خود داشت و پس از آن به دلیل تحریم‌ها، توجه سهامداران را به خود جلب نکرد. 

در حال حاضر، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد «حکشتی» در بازار سهام مورد معامله قرار می‌گیرد و در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات قرار دارد. «حکشتی» در بازار دوم بورس، دادوستد می‌شود. 

«حکشتی» معاملات امروز خود را در قیمت ۲هزار و ۴۰۰ تومان و با حدود ۵ درصد مثبت به پایان رساند. ۱۴هزار معامله در حجمی ۸۶ میلیون سهمی به معاملات روز جاری «حکشتی» اختصاص داشت. 

حقیقی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۸۴ میلیون سهم (۹۷ درصد) را خریداری کردند و ۵۹ میلیون سهم (۶۸ درصد) را به فروش رساندند. از سوی دیگر اشخاص حقوقی، ۲ میلیون سهم (۲ درصد) «حکشتی» را خریدند و ۲۷ میلیون سهم (۳۱ درصد) را فروختند. 

همچنین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، معاملات امروز خود را تشکیل صف خریدی در حجم ۱۸ میلیون سهمی و در قیمت ۲هزار و ۴۰۰ تومان به پایان رساند. 

«حکشتی» در سه ماه گذشته، تنها ۴ روز مثبت داشته است و در سه ماه گذشته، ۴۰ روز به صورت منفی معامله شده و بازدهی منفی را برای سهامداران خود به دنبال داشته است.