۰ نفر

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

موافقت تمام نمایندگان با عرضه همه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبر: 479602
موافقت تمام نمایندگان با عرضه همه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از موافقت تمام نمایندگان با عرضه همه محصولات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا انتهای زنجیره تولید، به جز چند قلم محدود در بورس کالا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ بعد از ارایه طرح پیشنهادی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای مدیریت بازار فولاد در روز دوشنبه هفته گذشته و بعد از جلسات متعدد این کمیسیون درباره مفاد مطرح‌شده در این طرح، رسانه‌های مختلف گمانه‌زنی‌های متعددی را درباره طرح مجلس بیان کرده‌اند و خبرها از اختلافات میان اعضای کمیسیون صنایع بر سر جزئیاتی مانند تعیین سقف و کف قیمتی برای محصولات فولادی عرضه‌شده در بورس کالا حکایت دارد.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به توافقات صورت‌گرفته این کمیسیون درباره طرح پیشنهادی مجلس برای مدیریت بازار فولاد تاکید کرد: طرح نهایی توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد تا ۱۰ روز آینده به صحن علنی مجلس ارایه می‌شود و تمام نمایندگان با عرضه همه محصولات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا انتهای زنجیره تولید، به جز چند قلم محدود در بورس کالا موافقت کردند.

علی جدی گفت: در آخرین نشست این کمیسیون مصوب شد معافیت مالیاتی کل زنجیره فولاد حذف شود. اما بنا به تشخیص نمایندگان کمیسیون صنایع، موضوع صادرات محصولات انتهایی زنجیره فولاد به بررسی بیشتری نیاز دارد.

وی افزود: در خصوص کف و سقف قیمتی محصولات فولادی همچنان اختلاف نظرهایی میان نمایندگان وجود دارد و به همین دلیل، این مساله، این مساله یکشنبه دو هفته بعد در کمیسیون مجلس بررسی خواهد شد.

جدی در این‌باره تاکید کرد: در نشست قبلی برخی نمایندگان موافق تعیین کف وسقف قیمتی برای محصولات بودند و نظرات برخی دیگر از نمایندگان بر قراردادی بودن قیمت ها بود، اما کمیسیون هنوز به نتیجه قطعی در خصوص این مساله نرسیده است.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع مجلس درباره موضوع عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا نیز تصریح کرد: تمام نمایندگان با عرضه همه محصولات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا انتهای زنجیره تولید، به جز چند قلم محدود در بورس کالا موافقت کردند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح نهایی‎شده توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد تا ۱۰ روز آینده پس از تصویب در کمیسیون صنایع و معادن به صحن مجلس ارایه خواهد شد و پس از آن در صورت تصویب در صحن علنی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.