۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پایان معاملات «غصینو» با ۵درصد مثبت/ «غصینو» در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفت

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبر: 478449
پایان معاملات «غصینو» با ۵درصد مثبت/ «غصینو» در گروه نمادهای اثرگذار بر شاخص قرار گرفت

گروه صنعتی مینو که در حوزه صنایع غذایی و به طور خاص در صنعت شیرینی و شکلات فعالیت می‌کند، با نماد «غصینو» در بازار دوم فرابورس درج شده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ شرکت صنعتی مینو از سال ۱۳۹۵، به عنوان چهارصد و نود و نهمین شرکت پذیرفته‌شده در بخش «ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی»، گروه «ساخت سایر محصولات غذایی» و طبقۀ «ساخت محصولات خبازی» و با نماد « غصینو » در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

«غصینو» از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص در روز جاری بود و معاملات خود را با رشد ۵ درصد و در قیمت ۳هزار و ۹۰۰ تومان به پایان رساند. از میان هفت نماد اثرگذار بر شاخص، تنها «غصینو» معاملات خود را با بازدهی مثبت برای سهامداران به پایان رساند. 

گروه صنعتی مینو در روز جاری، ۹۲۸ معامله را از معاملات امروز بازار سهام اختصاص داد و حجمی چهار میلیون سهمی را رقم زد. این در حالی است که میانگین حجم ماهانه معاملات در نماد «غصینو»، ۸۵هزار سهم بوده و حجم معاملات امروز گروه صنعتی مینو از حجم ماهانه آن، فراتر رفته است.

اشخاصی حقیقی، ۳ میلیون سهم (۹۰ درصد) از «غصینو» را خریداری کردند و ۴ میلیون سهم (۹۹ درصد) را به فروش رساندند. حقوقی‌ها نیز، ۴۰۰هزار سهم (۹ درصد) را خریدند و ۵ هزار سهم (۱/۰ درصد) را فروختند. 

لازم به ذکر است که گروه صنعتی مینو، معاملات روز جاری خود را با تشکیل صف خریدی با حجم ۴ میلیون سهم در قیمت ۳هزار و ۹۰۰ تومان به پایان رساند.