امروز معامله‌گرها ۳۷۰میلیارد تومان سهام سایپا خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۹.۶ درصد از کل سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان معامله شد.

اقتصاد آنلاینسارینا امامی؛ روز جاری در مجموع حدود پنج هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «خساپا»، «فولاد»، «فملی»، «بپیوند» و «شپنا» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته ۳۷۰میلیارد تومان سهام سایپا دست به دست شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۲۴۰میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام صنعتی مینو (غصینو) پس از بازگشایی ۱۲درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام پارس خودرو (خپارس) با افت ۱۱.۲درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۷۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۶۹۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۹.۶درصد از کل سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۴.۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۴سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۹نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.08.11

رتبه‌بندی_سهام_در_معاملات_بورس_و_فرابورس_99_08_11