۰ نفر

پایان حضور فیزیکی برای دریافت کد معاملاتی

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
کد خبر: 476610
پایان حضور فیزیکی برای دریافت کد معاملاتی

همزمان با روزهای پررونق بازار سرمایه و داغ شدن تب سهامداری، بورس کشور شاهد ورود موج تازه‌ای از مردمی بود که برای دریافت کد معاملاتی به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند. کارگزاری‌هایی که تا پیش از آغاز این موج، به صورت ماهانه مراجعاتی برای دریافت کد معاملاتی داشتند، حالا شاهد تشکیل صف‌های عریض و طویل در برخی شعب خود بودند. اما این فقط کارگزاری‌ها نبودند که با این صفوف مواجه شدند؛ از اواخر سال گذشته، دفاتر پیشخوان دولت نیز با حضور انبوهی از مردمی روبرو بودند که برای احراز هویت به ناچار باید در این دفاتر حاضر می‌شدند.

در همین ایام بود که نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشور، موضوع ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان را بیش‌از قبل بر سر زبان‌ها انداخت و نهایتا با موافقت مراجع رسمی، شورای بورس این امکان را در اختیار برخی کارگزاری‌ها قرار داد. در این میان برخی کارگزاری‌ها که پیش از این زیرساخت‌های خود برای توسعه ارائه خدمات دیجیتالی به مشتریان خود را فراهم کرده بودند، در این زمینه پیش‌قدم شدند.

طبق این سازوکار جدید، دیگر نیاز نیست فرد برای دریافت کد معاملاتی از منزل خود خارج شده و زمانی را صرف حضور در شعب کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان دولت کند. برمبنای فرآیند مورد نظر، متقاضیان با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های ارائه دهنده این خدمات؛ ابتدا برای افتتاح حساب، اطلاعات عمومی خود را به صورت آنلاین ثبت می‌کنند. سپس مدارک مورد نیاز را در سایت مربوطه بارگذاری کرده و این اطلاعات به کارگزاری منتقل می‌شود.

فرآیند احراز هویت که پیش از این می‌بایست به صورت حضوری انجام می‌شد، پس از طی مراحل عنوان شده، به صورت غیرحضوری، توسط کارگزاری صورت گرفته و سپس کد معاملاتی بدون نیاز به حضور فیزیکی فرد در شعب، در اختیار او قرار می‌گیرد. در حال حاضر از میان 108 کارگزاری فعال در کشور، مجوز احراز هویت غیرحضوری تنها به تعداد محدودی از کارگزاری‌ها اعطا شده که امین‌سهم یکی ازاین 9 کارگزای‌ به شمار می‌آید.

کارگزاری امین‌سهم با داشتن چند دهه تجربه فعالیت در بازار سرمایه و برخوردای از رتبه "الف" در میان کارگزاری‌های فعال در بازار، انواع خدمات مورد نیاز را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. لینک زیر امکان ثبت‌نام و احراز هویت غیرحضوری را از طریق درگاه کارگزاری امین‌سهم در اختیار افراد قرار می‌دهد.