۰ نفر

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام

آبی از بانکی‌ها برای حقیقی‌ها گرم نمی‌شود

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
کد خبر: 475716
آبی از بانکی‌ها برای حقیقی‌ها گرم نمی‌شود

افراد حقیقی امروز ۶۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

اقتصاد آنلاینهانا پاکمند؛ حقوقی‌ها حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی هزار و۶۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان شش درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «محصولات شیمیایی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «فملی» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کدما»، «نوری» و «پترول» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت معادل هشت هزار و۹۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی معدنی دماوند با برتری ۴۴میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۳۰میلیارد تومان بود.

2222