۰ نفر

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد:

دستورالعمل قیمت‌گذاری دستوری فولاد لغو شد

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 475701
دستورالعمل قیمت‌گذاری دستوری فولاد لغو شد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با وزیر صنعت، دستورالعمل وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری دستوری فولاد و تعیین سقف قیمتی در بورس کالا منتفی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا؛ سیدرضا شهرستانی با تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس با وزیر صنعت اظهار داشت: در این جلسه اجرای دستورالعمل وزارت صنعت منتفی شد و در عوض قرار شد علاوه بر شمش فولاد، محصولات فولادی نیز در بورس کالا عرضه شود.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت نمی‌داند که بازار فولاد را باید به چه صورت هدایت کند، به همین دلیل دستورالعملی تدوین کرد که بر اساس آن به صورت دستوری قیمت مصرف کننده نهایی پایین باشد گفت: در حالی که این دستورالعمل فقط رانت بین فروش فولاد در بورس و قیمت مصرف کننده نهایی را به همراه دارد. ضمن اینکه تجربه نشان داده که افرادی که فولاد را بیش از ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت‌های واقعی از بورس خریداری کرده‌اند فقط ۶ درصد آن را به صورت محصول در بورس عرضه کرده‌اند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: برنامه وزارت صنعت این بود که برای فولاد قیمت‌های دستوری لحاظ کند که نمایندگان مجلس با این موضوع مخالفت کردند و در جلسه امروز مجلس با وزیر صنعت، این موضوع منتفی شد. در عین حال مقرر شد همه تولیدات زنجیره فولاد در بورس کالا عرضه شود.

وی تأکید کرد: این اتفاق علاوه بر ایجاد شفافیت باعث می شود تا فولاد مازاد مصرف داخل نیز صادر شود.

شهرستانی در مورد زمان مقرر برای عرضه همه محصولات فولادی در بورس نیز گفت: باید این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و برنامه‌ریزی شود.