افراد حقیقی امروز 560میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فخوز بود.

اقتصادآنلاین –  هانا پاکمند؛ حقوقی‌ها حدود ۵۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد تقریبا پنج هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فخوز»، «وبصادر» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «امین»، «وملل» و «سامان» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد خوزستان معادل ۳۵هزار میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی تامین سرمایه امین با برتری ۲۳هزار میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۶۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.07.29 (2)

ورود پول حقیقی به بورس 99.07.29