۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

بازار سرمایه روند رو به رشدی را طی می‌کند

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱
کد خبر: 475416
بازار سرمایه روند رو به رشدی را طی می‌کند

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه روند رو به رشدی را طی می کند گفت: هنوز کمیته تخصصی برای عرصه دارا سوم به زمان بندی نهایی نرسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد تصمیمات این جلسه اظهار داشت: مباحثی در مورد توسعه صادرات و بازگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور در جلسه امروز مطرح شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صادرکنندگان امروز به عنوان فعالان اصلی اقتصاد کشور در عرصه تجارت خارجی نقش مهمی دارند که با توجه به تحریم‌های صورت گرفته با کمک این افراد می‌توانیم مسائل کشور را سازماندهی کنیم به گونه‌ای که صادرات غیرنفتی در نیمه دوم سال روند جهشی پیدا کند و همچنین برگشت ارز نیز با سهولت انجام شود.

وی ادامه داد: هفته آینده کمیته سیاست گذاری ارزی برای بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی بخش خصوصی جلسه فوق العاده ای را تشکیل خواهد داد.

دژپسند در مورد زمان ارائه دارا سوم گفت: من تاریخی اعلام نمی‌کنم و نمی‌توانم الان بگویم که چه زمانی دارا سوم عرضه می‌شود.

وی افزود: کمیته تخصصی هنوز به جمع بندی نرسیده و در صورتی که بررسی‌ها تکمیل شود زمان بندی نهایی اعلام خواهد شد.

وضعیت بازار سرمایه رو به رشد است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد نوسانات اخیر بازار سرمایه گفت: نوساناتی که طی دو سه روز اخیر در بازار سرمایه شاهد بودیم را نمی‌توانم به عنوان کف جدید اعلام کنم. چرا که همواره نوسانات متناسب با شرایط اتفاق می‌افتد.

دژپسند تصریح کرد: دیدگاه تحلیلگران این است که وضعیت بازارسرمایه رو به رشد خواهد بود.

لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم در دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم تصریح کرد: این لایحه در دستورجلسات دولت است که در جلسه اول نیز در دولت بررسی شد وهمچنان در دستور کار برای بررسی قرار دارد.

دژپسند در مورد کارت‌های بازرگانی نیز گفت: تصمیم گیری در مورد این کارتها باید با همکاری وزارت صمت و اتاق بازرگانی انجام شود. اما به طور کلی کارت بازرگانی یکبار مصرف باید جمع شود.