۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«افرا» معاملات روز جاری خود را چگونه پشت سر گذاشت؟

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 474910
«افرا» معاملات روز جاری خود را چگونه پشت سر گذاشت؟

شرکت افرانت در سال ۱۳۷۶ که در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته فعالیت می‌کند، در سال ۱۳۹۰ وارد فرابورس ایران شده است.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ دو میلیون سهم، معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت افرانت در سال ۱۳۹۰ در بازار اول فرابورس عرضه شد و پس از آن، با نماد «افرا» در بازار سهام شناخته می‌شود. این شرکت به عنوان سی و نهمین نماد معاملاتی و بیست و سومین شرکت در بازار اول فرابورس درج شده است. 

«افرا» در روز معاملاتی جاری، مانند بسیاری از نمادهای دیگر بازار سهام، منفی معامله شد و با افتی ۵ درصدی، در قیمت ۶هزار تومان به معاملات خود پایان داد. 

معاملات شرکت افرانت در روز جاری، تنها ۹۷ معامله در حجم ۲۸۴ هزار سهمی بود. حقیقی‌های «افرا»، ۸۴ هزار سهم (۲۹ درصد) را خریدند و ۲۸۴ هزار سهم (۱۰۰ درصد) را فروختند. در سمت دیگر معاملات شرکت افرانت، اشخاص حقوقی ۲۰۰ هزار سهم (۷۰ درصد) را خریداری کردند و فروش نداشتند. 

برای «افرا» در پایان معاملات روز جاری، صف فروش ۲۱۳هزار سهمی در محدوده قیمتی ۶هزار تومان تشکیل شد. با نگاهی به سابقه معاملاتی شرکت افرانت میتوان دریافت که بازدهی منفی این شرکت، از روزهای پایانی مردادماه سال جاری آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است. به گونه‌ای که در سه ماه گذشته تنها ۲۳ روز معاملاتی مثبت و ۴۰ روز منفی داشته است.